Ik heb half augustus een vakantie geboekt met de kinderen. Net diezelfde periode heeft m´n ex ook verlof, hij kan op zijn werk blijkbaar geen andere periode verlof nemen. Hij heeft z´n verlof op ´t werk geregeld en ik heb ook mijn reis geboekt, zonder elkaar daarvan op de hoogte te stellen. Gezien de situatie tss ons erg gespannen is, en hij me een loer wil draaien waar hij ook maar kan, wist ik dat hij toch niet akkoord zou gaan, dus heb ik het gewoon niet gevraagd, wel op de hoogte gebracht per sms (die ik nog heb), ondertussen 3m geleden. En nu het bijna zover is, blijkt idd ook dat hij me weer een hak wil zetten. Via zijn advocaat heeft hij laten weten geen toestemming te willen geven. Dat hiervan wel de kinderen de dupe zijn, staat meneer niet bij stil. In onze akte EOT staat dat de ene ouder toelating moet hebben van de andere voor een verblijf in het buitenland. Elders op dit forum las ik echter dat de wet hierop recent veranderd is? (EOT is van 2004)
Heeft er hier iemand ervaring met een kortgeding hieromtrent (negatief of positief)? Ik had het idee dat een rechter altijd handelt in het belang van de kinderen en ik dit makkelijk zou kunnen winnen (de kinderen willen uiteraard graag mee op reis!), maar mijn advocaat wees er mij op dat er altijd een kans bestaat dat ik het niet zou winnen, en dat me dit dan veel geld zou kosten? En wat als ik de procedure via de kinderen laat gaan, zodat hij aan de rechter toestemming vragen om mee te mogen? Graag ervaringen! Ik moet snel beslissen hoe ik hiermee verder ga, de vakantie komt dichterbij...