Niet vergeten dat bij "verzendingskosten op aanvraag" wel vermeld stond dat de verkoper de koper zou contacteren om de exacte verzendkosten mee te delen. Hieruit kan de koper wel opmaken dat de verzending niet gratis zal zijn. OK, het systeem geeft dit foutief zo aan, maar de website vermeld wel expliciet dat de verkoper de koper zal contacteren met de correcte verzendkosten. De koper heeft in dit geval niet gewacht op de correcte verzendkosten, maar gewoon verdergegaan met de "gratis" verzending, tegen de vermelding op de website in.Welk bewijs?
De koop is gesloten. Een webshop is net als een uitstal raam.
Als daar peren liggen aan zoveel de kg, dan stelt de verkoper zich akkoord voor die prijs.
Ik zou niet te snel zeggen dat de koper in dit geval sowieso gelijk zou krijgen voor een rechtbank. Er is immers een zeer duidelijke vermelding op de website dat "verzendkosten op aanvraag" betekend dat de verzendkosten door de verkoper zullen berekend een meegedeeld worden.