Wurgcontract wat kan ik doen?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Wurgcontract wat kan ik doen?

#16 , 06 jul 2015 12:35

Bedankt voor alle antwoorden, ik zal verder info verschaffen bij een raadsman. Ik hou jullie op de hoogte.

m.v.g.
Die raadsman zal je hetzelfde vertellen dan hier: de clausule is normaal. Je kan hier helemaal niet over een "wurgcontract" spreken. Dat firma X een veel grotere omzet draait dan jijzelf is ook vrij normaal als je in onderaanneming werkt. Grote bouwfirma's werken ook met onderaannemers, maar de loodgieter waar ze beroek op doen zal ook maar een fractie van de omzet draaien van de bouwfirma, hoor.

Zoals hierboven reeds gezegd: je hebt het contract getekend en de clausule is perfect aanvaardbaar. Niets belet je om de clausule te negeren, direct voor de klant te gaan werken, en de schadevergoeding te betalen aan firma X. Misschien kan je zelfs in onderling overleg een bedrag afspreken met firma X dat lager is dan de standaard vergoeding (als zij weten dat de klant toch niet tevreden is van hen, zit dit er misschien wel in).

Je mag gerust een raadsman betalen die je hetzelfde zal zeggen. Succes!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#17 , 06 jul 2015 16:07

Ik vraag me af waar je hier in dit geval het woord wurgcontract haalt daar dit de dood normaalste zaak en contract is .
De inhoud staat hem nu niet meer aan. Dan wordt het al gauw een wurgcontract genoemd.

The Chaser

#18 , 27 jul 2015 17:14

Speel open kaart, toen ik ooit ontslagen werd om economische redenen vroeg een klant of ze bij mij mochten aankloppen ipv het bedrijf waar ik voor werkte. Er stond niks over in mijn contract, maar uit respect het bedrijf ingelicht, ze hadden er geen problemen mee, zolang ik geen aanpassingen deed aan hun software.

Afhankelijk van de context, de relatie van bedrijf klant, en jouw relatie met de huidige werkgever kan je er over praten.
Het is niet ongebruikelijk dat het bedrijf dat je wilt kopen dit zelf met je huidige werkgever kan regelen.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#19 , 28 jul 2015 07:53

het gaat hier niet over werkgever-werknemer relatie.

69_Shorty_69

#20 , 28 jul 2015 09:39

Als bedrijven onder elkaar kan dit perfect. Hoe zou jij reageren moest jij iemand in onderaanneming nemen en achteraf gaat deze lopen met jouw klanten...

Mocht het natuurlijk een werkgever-werknemer relatie zijn liggen de kaarten inderdaad geheel anders (toch bij gewone bedienden bij mijn weten, bij hoge kaderleden kan dit nog net iets anders liggen)
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Jackrussell

#21 , 28 jul 2015 17:14

Als bedrijven onder elkaar kan dit perfect. Hoe zou jij reageren moest jij iemand in onderaanneming nemen en achteraf gaat deze lopen met jouw klanten...

Mocht het natuurlijk een werkgever-werknemer relatie zijn liggen de kaarten inderdaad geheel anders (toch bij gewone bedienden bij mijn weten, bij hoge kaderleden kan dit nog net iets anders liggen)
Ook bij vertegenwoordigers ligt er vaak wel zo'n beding. Bij gewone bedienden niet inderdaad.

Terug naar “Andere”