Problemen met rijschool via groupon geboekt

MabelMM
Topic Starter

Problemen met rijschool via groupon geboekt

#1 , 27 jul 2015 22:31

Beste mensen,
ik heb eeb probleem met mijn rijschool waar ik een vragje over heb

Ik heb via groupon 20 uur rijlessen gekocht, door eigen fout ben ik niet naar een lees van 2 uur geweest, ik heb ook niets laten weten ik heb ze helemaal vergeten :( , twee dagen daarna krijg ik een telefooon van de rijschool om mij te laten weten dat ik een boete van 60 euro per afwezig lees moet betalen dus total 120 euro. ze zeg dat zo is vermeeld in zijn algemeen voorwaarden.
Ik ging terug kijken naar de promotie van goupon en daar staat niks over boete bij afwijzigheid, ik ben naar de website van de rijschool en daar vind ik ook niks http://rijschool-veronica.weebly.com/tarieven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen ik ging me inscrijven heb ik ook geen kopie van de algemeen voorwaarden gekregen, ik nooit van ze gehoord eigenlijk.
Mijn vraag:
Moet ik toch de boete betalen, zonder dat ik ooit over akoord ging ? kan ik iets als consumment iets doen ?

Alvast bedanks voor uw advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 27 jul 2015 22:59

Vraag is of dit een boete is... U heeft 2 uren les besteld en bent niet gegaan. Die lesgever zijn uren moeten wel betaald worden.... Uw twee lesuren zijn gepasseerd, alleen u was er niet. U zal dus in totaal 20 uren betalen, maar slechts 18 uur gevolgd hebben.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

MabelMM
Topic Starter

#3 , 28 jul 2015 06:48

Bedanks voor uw antwoord, maar Ik heb de 20 uur lees in begin al betaald via groupon , dus de 120 euro extra is idd een boete. Zoals gezegd ze zeggen dat zo is vermeeld in zijn algemeen voorwaarden.

Reclame

chantika

#4 , 28 jul 2015 07:46

Dit is in ons dorp ook zo. De naam van de school ga ik niet vermelden omdat ik de algemene voorwaarden van het forum gelezen heb. Er zal niets anders opzitten om die les van 2 uur te betalen. Het is ook een goede les om voortaan al je afspraken in een agenda te vermelden. Inderdaad die lesgever was op zijn werk en zal betaald worden.

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 28 jul 2015 08:03

Dit is in ons dorp ook zo. De naam van de school ga ik niet vermelden omdat ik de algemene voorwaarden van het forum gelezen heb. Er zal niets anders opzitten om die les van 2 uur te betalen. Het is ook een goede les om voortaan al je afspraken in een agenda te vermelden. Inderdaad die lesgever was op zijn werk en zal betaald worden.
de OP zegt duidelijk dat ze de 20 uur op voorhand reeds betaald heeft en dat ze niets in de algemene voorwaarden ziet staan. Dus ik zie niet waarom ze in principe die les van 2 uur NOGMAALs moet betalen of een niet-afgesproken boete moet betalen. BEHALVE natuurlijk dat ze voor het behalen van een voorlopig rijbewijs waarschijnlijk 20 gevolgde uren moet bewijzen en daardoor nog 2 uur zal moeten volgen wil ze een attest krijgen dat ze al haar uren gevolgd heeft. Maar dat gaat dan over 2 EXTRA te volgen uren, los van de 20 uur waarvoor ze betaald heeft (en daarvan slechts 18 uur zal gevolgd hebben).

chantika

#6 , 28 jul 2015 08:32

Ik heb me vergist, ja het is hier zoals JPV schrijft. Je bent niet verplicht om die 2 uur te betalen. Maar ze vermelden inderdaad maar 18 uur. Daarmee kan je wel een voorlopig rijbewijs bekomen maar mag je niet alleen in de wagen. Dus met begeleider. Maar in geen geval gaan ze je die lessen gratis laten volgen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 jul 2015 10:13

Bedanks voor uw antwoord, maar Ik heb de 20 uur lees in begin al betaald via groupon , dus de 120 euro extra is idd een boete. Zoals gezegd ze zeggen dat zo is vermeeld in zijn algemeen voorwaarden.
Je hebt 20 lessen betaald via groupon, maar 2 van die lessen heb je niet bijgewoond. Je zou dus maar 18 uur gevolgd hebben als de lessen afgelopen zijn.

Is het niet zo dat die € 120 de prijs is voor 2 extra lesuren, zodat je op het einde van de opleiding, effectief 20 uren les gevolgd hebt? In dat geval is die € 120 geen boete "bovenop" de prijs van de lesuren, maar is die € 120 de extra kost om in plaats van 20 lesuren, 22 lesuren te boeken (waarvan je er zelf 2 gemist hebt, maar de wagen + instructeur moet wel betaald worden voor die 2 uren, uiteraard).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

MabelMM
Topic Starter

#8 , 28 jul 2015 19:32

Beste, chantika, als ze 18 vermelden, ben ik hellemaal akoord want is mijn fout dat ik de 2 uurlees heb gemist, maar een boete van 120 euro plus, vind ik niet fijn, dat ik nog twee extra uren moeten kopen ( omdat je moet 20 uur hebben voor een vorlopig rijbewijs te kunnen aanvragen ) ok dat begrijp ik, maar de boete vind ik niet normaal, ik zal voor de zekerheid morgen vroeg terug contact opnemen met de rijschool en laat ik iets weten, bedanks voor uw advies

MabelMM
Topic Starter

#9 , 28 jul 2015 19:36

Beste Gebruiker21
Ik zal voor de zekerheid morgen vroeg terug contact opnemen en terug vragen, want ik begint te twijfel, Bedanks voor uw advies Mvg

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#10 , 30 jul 2015 11:10

Je zal wel 2 uren moeten bijnemen én betalen, om aan de 20 uur te komen.
Yep, en ik vermoed dat die twee "extra" uren, samen €120 kosten... In dat geval is het dus geen boete, maar een meerkost voor twee extra lessen. Geen idee hoeveel de 20 uren via groupon kostten, maar voor een rijopleiding van 20 uur, kost al snel €1200 (meestal meer). Dus dat komt idd neer op €120 voor twee lessen.

Zelfs al noemt de rijschool het "boete": als ze voor de twee uren extra les verder niets aanrekenen, komt het op hetzelfde neer, niet? Het zou pas een boete zijn als de topic starter deze €120 moet betalen, en uiteindelijk maar 18 uur les gevolgd zou hebben, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze met het betalen van die €120 weldegelijk haar 20 uren les zal kunnen volgen. Anyway, we zullen het wel vernemen van de TS... Maar als ze voor die €120 twee extra lessen krijgt, zou ik er in haar plaats niet te moeilijk over doen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

MabelMM
Topic Starter

#11 , 03 aug 2015 05:38

beste Mensen,
Ik heb contact met de rijschool genommen, ze noemen een boete, maar zoals Gebruiker21 zegt, krijg ik 2 uur extra lees, dan heb ik mijn 20 uur gevolgd hebben. Toen ik de eerste keer met de secretaresse contact had, heeft ze niks over de 2 uur extra lees gezegt dat ik zal krijgen, daarom vond ik niet zo fijn dat ik een "extra" betalen moet doen.
Het is opgelost.
Ik bedank jullie voor zo snel reacties, een goede advies mvg Mabel

Terug naar “Consumenten Koop”