RVA onrechtvaardig

gorens
Topic Starter

RVA onrechtvaardig

#1 , 23 jul 2015 10:32

Hallo,

het Rekenhof in Brussel, waarvoor kunnen de mensen daarvoor terecht ?
ik wil graag naar het rekenhof gaan in brussel omdat ik problemen hebt met de RVA.
de ene kantoor bediende bij de RVA weet niet wat de andere doet.

zij maken continue reken fouten , ik zou 1800 euro moeten terug betalen aan de RVA.
als ik mijn betalingen laat zien, zelfs aangetekend dat ik al de helft hebt betaald blijven zij maar betalingen doorsturen.
ik ga heel mijn leven lang geen 1800 euro betalen hoor. mijn betalingen hebben ze zogezegd niet gehad.

nu ben ik het kotsbeu met die mentaliteit in Belgié.
mijn cendikaat moet ik ziet zijn, die doen toch niets voor mij. ik wordt van de ene naar de andere kant gestuurd.
ik ga naar het rekenhof in brusserl maar ik moet weten of ik daar wel terecht kan voor mijn probleem ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 23 jul 2015 10:38

Euh, wat wil u dat het Rekenhof juist doet? Ik heb zo'n gevoel dat men u daar niet eens gaat willen ontvangen.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 jul 2015 10:43

Het rekenhof heeft weinig tot niks te maken met je vraag.

2 mogelijke problemen:
- je doet je overschrijvingen zonder de correcte vermelding. Daardoor kunnen ze niet weten van wie de overschrijving met zekerheid komt en boeken ze die niet in. Controleer of je de correcte vermelding op de overschrijving gedaan hebt (de mededeling "TERUGBETALING GORENS" telt niet.
- je hebt een afbetalingsplan dat je niet correct naleeft of dat lang duurt. In beide gevallen moeten ze het bedrag volledig aan jou vragen en kan je enkel een verlenging van het afbetalingsplan of een verandering aanvragen.

Reclame

sloeberken

#4 , 23 jul 2015 12:58

Het Rekenhof is ingesteld door artikel 180 van de Grondwet. Het is een collaterale instelling van het parlement.
Het oefent een externe controle uit op de begrotings-, boekhoudkundige- en financiële verrichtingen van de federale Staat, de gemeenschappen, de gewesten, de openbare instellingen die ervan afhangen, en de provincies.
De controle op de gemeenten behoort niet tot de bevoegdheid van het Rekenhof.
Dus jij gehoord niet tot deze instellingen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vely

#5 , 24 jul 2015 21:07

Via de site van de RVA kan je onder bepaalde voorwaarden een klacht indienen als je niet akkoord bent met de behandeling van uw dossier. (http://www.rva.be/nl/een-klacht-indienen)

Terug naar “Andere”