Aanmaning betalen factuur

janneke7
Topic Starter

Re: Aanmaning betalen factuur

#16 , 19 mei 2015 11:18

@Xenophon: idd de houthakker heeft de stammen meegenomen. Kleine pinktakjes heeft hij laten liggen. Slim is hij dus wel degelijk....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#17 , 19 mei 2015 11:59

Ik denk dat het feit dat hij die bomen heeft meegenomen voor een rechter die de gebruiken in de sector kent al een indicatie op zich is dat de bomen betaling waren voor de prestatie. Zou me persoonlijk niet al te veel zorgen maken over die rechtzaak (indien ze er al zal komen, hetgeen ik betwijfel).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

janneke7
Topic Starter

#18 , 23 jul 2015 18:12

toch maar een vervolg geven aan dit onderwerp, omdat er vandaag toch weer een brief vh incassobureau is gekomen.

Incassobureau heeft contact gezocht met Houtzager om zijn verhaal te horen: hij zegt gewoon keihard dat er aan de opdracht geen tijdsbestek aan vast zat, oftewel, wat dit onderwerp aangaat is het zijn woord tegen ons woord (WEL een tijdsbestek).
Verder heeft houtzager ons van te voren niet ingelicht over de te verwachten kosten van het huren van een kraan, dat is ook zijn fout geweest in mijn ogen. Of zie ik dat verkeerd?

Wat ook opvalt, is dat de brief zeer slordig getypt is: komma´s en logische zinsopbouw zijn niet gebruikt en spellingsfouten zijn er ook genoeg. Is dit überhaupt serieus te nemen?

Mijn plan is om contact op te nemen met het incassobureau en daar een afspraak te krijgen voor een gesprek onder 4 ogen.

Reclame

bartvdv

#19 , 23 jul 2015 18:26

Misschien heeft de man de brief zelf wel gefabriceerd. Moeilijk is dat niet.

janneke7
Topic Starter

#20 , 23 jul 2015 18:46

ja idd, dat vermoeden heb ik ook. Het is wel op papier van Incassobureau (Straetus), maar heb ook op t internet gezien dat het idd mogelijk is om op hun briefpapier zelf brieven te versturen. Brief was overigens niet aangetekend. Er stond wel n krabbeltje op van ene ondertekende (mijn inziens kan dat van iedereen geweest zijn).

In de vorige brief stond overigens dat als we niet binnen 2 werkdagen betalen zouden, er dan overgegaan zou worden op rechtsmaatregelen. Nu (2 maanden later) krijgen we dus weer een reactie, of we het bedrag (verhoogd met 200 Euro) per ommegaand willen betalen. Beetje vaag allemaal.
Kan het ook nog dat deze meneer het factuurbedrag zodanig laat oplopen totdat het (voor hem) de moeite waard wordt om te gaan rechten, of maakt dat uiteindelijk weinig uit?

Patrick M.

#21 , 24 jul 2015 11:55

Volgens mij speelt de houtkapper blufpoker, ik zou gewoon afwachten.

Terug naar “Andere”