Hij vertelde me dat je de alimentatie 1keer kunt betalen dan 2maanden en 29dagen wachten en dan terug betalen . voor 1maand en dat dit straffeloos is?
Ik begrijp niet wat hier staat.
Als je elke maand alimentatie moet betalen, moet je dat elke maand betalen. Zo simpel is het.
Ook vertelde hij me dat je de alimentatie op een rekening voor de kindjes kunt zetten. Kan dit ook?
Als dat zo afgesproken is. Dat noemt men dan de kindrekening. Ten zeerste af te raden volgend mij, want dat is dan een rekening waar beide ouder op storten en het bedrag gebruiken om dingen voor de kinderen van te betalen (o.m. kledij, maar ook schoolfacturen, ...).
Voor ouders die niet overeenkomen, sowieso een bron van discussie en spanning, want: wat mag er van betaald worden? wat als er geen overleg was? hoe duur mag iets zijn?
Als de kinderen meerderjarig zijn, kan dat gevraagd worden, maar dat zal ook niet altijd toegekend worden: alimentatie dient om de andere ouder te vergoeden omdat die meer kosten maakt voor de kinderen.
Ook bij meerderjarige kinderen die nog thuis wonen, zijn die kosten voor de ouder en niet voor het kind.