te dure verhuiswagen

kwispel
Topic Starter

Re: te dure verhuiswagen

#46 , 22 jul 2015 14:26

Even een update:

de oppositie heeft op niets gereageerd. Hebben ze over deze zaak afspraken gemaakt of zit het anders in elkaar?

Wel had ik na lange tijd een email terug van de toezichthoudende partij van het ocmw:

Als toezichthoudende overheid kan ik niet tussenkomen bij problemen tussen particuliere personen en privébedrijven (de verhuisfirma). Wanneer u meent dat er gewelddadig gedrag is gebruikt tegen uw moeder, kunt u steeds klacht indienen bij de lokale politie. Het OCMW kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het slecht functioneren van een privébedrijf. U was uiteraard niet verplicht de betrokken verhuisfirma te gebruiken. U had ook zelf de markt kunnen raadplegen.

Ik vrees dat hier toch naast de kwestie is geantwoord. Mijn vraag was niet of ik zelf de markt kon raadplegen, mijn vraag was of het kan dat een OCMW privéfirma's aanraadt. Het lijkt me weer het type antwoord van iemand die niet "wil" helpen of bemiddelen.

Wat zou u er al dan niet op antwoorden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS

#47 , 22 jul 2015 21:01

Lijkt me een zinloze zaak. En ik zie niet in waarom het OCMW het niet zo mogen om een bepaald bedrijf aan te raden. Enkel zou dit een probleem zijn als het bedrijf er het OCMW voor betaald, of op de een of andere manier van eht bedrijf toch gekd naar het OCMW vloeit, dat is dan een omkoopschandaal. Lijkt me hier niet het geval te zijn.

kwispel
Topic Starter

#48 , 22 jul 2015 22:30

Ik dacht dat het niet mocht, ocmw die privéfirma aanraadt.

Het toezicht op de ocmw's krijgt nu een klacht van: blijkbaar raden zij firma's met bedenkelijke reputatie en toch laten ze dat begaan, zo van: het is ok als die firma nog een honderdtal keren wordt aangeraden.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#49 , 23 jul 2015 08:12

er is een groot verschil tussen aanraden en een aantal bedrijven voorstellen als er naar gevraagd wordt.

LeenW

#50 , 23 jul 2015 10:25

Ik dacht dat het niet mocht, ocmw die privéfirma aanraadt.

Het toezicht op de ocmw's krijgt nu een klacht van: blijkbaar raden zij firma's met bedenkelijke reputatie en toch laten ze dat begaan, zo van: het is ok als die firma nog een honderdtal keren wordt aangeraden.
Maar ik dacht dat u hiervan niets kon bewijzen?

Terug naar “Consumenten Koop”