pidpa aanmaankost

gille
Topic Starter

pidpa aanmaankost

#1 , 17 jul 2015 16:12

Hallo,
Door een fout van mezelf ben ik Pidpa(watermaatschappij) vergeten te betalen,toen ik er aan dacht heb ik direct via pc banking betaald.Ik heb nu domiciliering aangevraagd.
Dag later aanmaningsbrief met bijbehorende aanmaankost,ik had ondertussen al betaald en was voor 1maand op vakantie vertrokken,ik had die 5 euro aanmaankost niet gezien op die nieuwe brief!!!!!
Gisteren bij thuiskomst,4 brieven +1 aangetekende op een tijdspanne van 30 dagen is er 35 euro aan aanmaankosten,is dit normaal????
Dit zijn toch schandalige praktijken,zo word water toch stilletjes goud!!!
Nu ja,ben ik verplicht al die aanmaningskosten te betalen,want op minder dan 30 dagen zoveel aanmaningen lijkt me niet logisch
Datums van aanmaningen zijn,25/6, 04/07, 10/07 en 15/0788

Mvg

Gille

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jul 2015 16:26

Ja dat is normaal. Jij bent in de fout gegaan door niet tijdig te betalen.
Betaal alles en neem een domiciliering.

Vandebos

#3 , 17 jul 2015 16:51

Indien u reeds betaald had voor de aanmaning werd ontvangen zal u dit best schriftelijk aan de maatschappij in kwestie bewijzen. gewoon met de maatschappij even contact opnemen kan ook al wonderen verrichten.

Reclame

Turaki

#4 , 17 jul 2015 21:57

Wel is het zo dat de datum dat het geld op de rekening van de schuldeiser staat geldt, niet de datum dat u betaalt. Indien u de aanmaningsbrief heeft ontvangen voor de betaling volledig is uitgevoerd, zal u deze nog moeten betalen (natuurlijk in de veronderstelling dat deze in uw contract staat, hetzij bij de AV of de BV).

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”