hallo
graag had ik een vraag gesteld betreffende onze dochter die nu vanaf september naar de hoge school gaat.
wij hadden al bij de vrederechter een procedure opgestart betreffende alimentatieverhoging en deze was ook goedgekeurd. (mijn ex diende meer te betalen )
Nu heeft mijn ex de beslissing genomen om in hoger beroep te gaan, deze is moedwillig alleen gaan wonen zodat hij nu maar 1 inkomen heeft, terwijl wij 2 verdieners zijn.
Mijn ex heeft 16 jaar niet naar zijn dochter omgekeken, alle kosten waren ten laste van mij. Toen wij uiteengingen was het nog niet zo dat in de EOT stond dat als er veranderingen waren dat wij dit konden uitvoeren.
Nu vrees ik ervoor als ik de rechtsbrief lees dat wij aan het kortste eind gaan trekken en dat mijn ex er vanaf komt met een vonnis in zijn voordeel.
Wij vinden dat het nu tijd wordt dat hijzelf eens gaat meebetalen aan zijn dochter haar studie (aangezien deze veel geld gaat kosten). Is het normaal dat een vader zijn kind elk recht op studeren ontzegt? Ik dacht dat hij beter trots kon zijn op haar dat zij het zo goed doet .
Kan er iemand ons raad geven aub. (mijn advocaat is in verlof)
Groetjes