annulatieverzekering niet tijdig opgezonden naar verzekering

bart_laurier
Topic Starter
Berichten: 1

annulatieverzekering niet tijdig opgezonden naar verzekering

#1 , 14 jul 2015 08:55

Hallo

Wij hebben onze reis moeten annuleren bij Sunjets.
Echter hadden we een Gold annulatie verzekering en werd alles probleemloos in orde gebracht.
We kregen een mail dat er na +/- 2 weken een brief zou opgezonden worden.
(Ondertussen hadden we een nieuwe reis geboekt doordat de ziekte; oorontsteking; opgelost was )

Na minimum 2 weken; waarschijnlijk meer ( later meer ) werd de brief ontvangen.

Documenten om door de arts te laten invullen.

We maakten een afspraak bij de arts en verkregen het ingevulde document.

Nadien werd dit alles opgezonden naar de verzekering.

Echter krijg ik nu de melding dat de documenten niet tijdens de limiet van 30 kalenderdagen bij de verzekering aangekomen is.
Er wordt mij een bewijs van ontvangst gevraagd van de brief; of deze al dan niet tijdig aangekomen is.
Dit heb ik dus niet; de envelop is niet bijgehouden.

Echter herinner ik mij wel dat we kort na ontvangst van de brief bij de arts mochten gaan.

Wat kan ik dus doen?!

Volgens mij zijn deze 30 kalender (!) dagen een trucje om de mensen niet moeten te vergoeden.
Is dit wettelijk aanvaardbaar?
( Dit staat wel vermeld op de website van sunjets; maar is wel zo geplaatst dat alle nuttige dingen ver weg van deze info staat. )

Grtn
Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 14 jul 2015 10:20

Belangrijke documenten altijd aangetekend versturen, dan kan er nooit twijfel zijn. Dertig dagen lijkt mij persoonlijk ook een redelijke termijn.

Reclame

Terug naar “Algemeen”