Hallo
Wij hebben onze reis moeten annuleren bij Sunjets.
Echter hadden we een Gold annulatie verzekering en werd alles probleemloos in orde gebracht.
We kregen een mail dat er na +/- 2 weken een brief zou opgezonden worden.
(Ondertussen hadden we een nieuwe reis geboekt doordat de ziekte; oorontsteking; opgelost was )
Na minimum 2 weken; waarschijnlijk meer ( later meer ) werd de brief ontvangen.
Documenten om door de arts te laten invullen.
We maakten een afspraak bij de arts en verkregen het ingevulde document.
Nadien werd dit alles opgezonden naar de verzekering.
Echter krijg ik nu de melding dat de documenten niet tijdens de limiet van 30 kalenderdagen bij de verzekering aangekomen is.
Er wordt mij een bewijs van ontvangst gevraagd van de brief; of deze al dan niet tijdig aangekomen is.
Dit heb ik dus niet; de envelop is niet bijgehouden.
Echter herinner ik mij wel dat we kort na ontvangst van de brief bij de arts mochten gaan.
Wat kan ik dus doen?!
Volgens mij zijn deze 30 kalender (!) dagen een trucje om de mensen niet moeten te vergoeden.
Is dit wettelijk aanvaardbaar?
( Dit staat wel vermeld op de website van sunjets; maar is wel zo geplaatst dat alle nuttige dingen ver weg van deze info staat. )
Grtn
Bart