reisbijstand buitenland

mammalief
Topic Starter

reisbijstand buitenland

#1 , 13 jul 2015 00:43

Beste,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het beantwoorden van mijn vraag.
Ik heb het volgende meegemaakt.
Afgelopen week heb ik autopech gehad in Zuid Frankrijk, onze auto moest voor
herstelling naar de garage toe, wat volgens de diagnose een paar dagen zou duren,
wij zijn na de pech ongeval keurig geholpen door mijn verzekeraar door middel van een taxi
te regelen om ons te vervoeren naar het hotel dat tevens door onze verzekeraar geregeld is.
Hier ben ik verder tevreden mee geweest, maar nou blijf ik met een vraag zitten of men mij geen
vervangend vervoer had moeten aanbieden, aangezien het gezin uit jonge kindjes bestaat en
het tevens in de voorwaarden van de verzekering staat, wij hebben 4 dagen in het hotel gezeten
zonder enige middel van vervangend vervoer.
Ik zie dit als een tekortkoming in mijn recht als verzekeringsnemer.

Wat kan ik hiermee? kan ik mijn verzekeraar hier alsnog op aanspreken?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 13 jul 2015 12:47

Wat staat er precies in de algemene voorwaarden van de polis?

Bij veel verzekeraars krijg je geen vervangwagen wanneer je reeds op je bestemming bent, enkel wanneer de reis nog verdergezet wordt.
Waar zouden jullie naar toe gereden zijn of waar zouden jullie verbleven hebben tijdens die 4 dagen zonder autopech? Wat waren de oorspronkelijke plannen?
Wie heeft die 4 dagen hotel betaald?

Ik had ooit autopech terwijl ik in een vakantiewoning in Frankrijk verbleef. Ik had geen recht op een vervangwagen omdat ik reeds op mijn bestemming was. Dat die vakantiewoning zo afgelegen was dat je zelfs een auto nodig had om een brood te gaan kopen maakte voor hen niets uit. Indien ik toen op rondreis of op doorreis was geweest, dan zou ik wel een vervangwagen gekregen hebben.

Als de verzekeraar die 4 dagen hotel betaald heeft dan hebben jullie ermee ingestemd om op die bestemming te blijven en dan hadden jullie op dat moment een bestemming.
Stel dat jullie niet op de plaats van de herstelling wensten te blijven wegens een geboekte accommodatie elders, dan zouden jullie waarschijnlijk wel een vervangwagen gekregen hebben. Maar dan zouden ze niet voor een hotel gezorgd hebben.

mammalief
Topic Starter

#3 , 15 jul 2015 22:40

De hotelkosten zijn betaald door de verzekeraar, wij waren onderweg naar Granada (Zuid Spanje),
in afwachting op de herstelling van onze wagen, verbleven wij in het hotel, maar na 3 dagen werd ons verteld
door de garagist dat de herstelling langer gaat duren, waardoor wij gerepatrieerd zijn naar onze woonplaats.
Onze wagen staat nog steeds voor herstelling in Zuid Frankrijk.

Reclame

Terug naar “Algemeen”