Graag jullie deskundig advies

Ik heb sinds maart 2013 een bijberoep (eenmanszaak, herstellen van pc's/laptops) en ben in hoofdberoep ambtenaar.
Voor het bijberoep (hulp aan huis bij klanten) heb ik steeds mijn privé wagen gebruikt zonder deze fiscaal in te brengen. De kilometers die ik hiervoor deed waren dan ook onvoldoende om dit te overwegen.
Onlangs is de situatie echter veranderd. Ik heb een tweede privé auto aangekocht. Met deze tweede prive auto doe ik bijna (+95%) alle privé verplaatsingen waardoor ik de eerste auto momenteel quasi enkel voor mijn bijberoep gebruik (ondertussen al veel meer klanten en kilometers).
Kan ik deze auto alsnog als kost inbrengen (+ alle bijhorende kosten zoals verzekering, taks, benzine, enzo) a rato 75%? En hoe pak ik dit praktisch aan? Geef ik de auto een redelijke waarde in de boekhouding (waardebepaling op basis van bijvoorbeeld zoekertjes van soortgelijke wagens) zodat ik de 'aankoopprijs' kan afschrijven over bijvoorbeeld 5 jaar?
Bijhorende moeilijkheid, auto en verzekering staan op naam van mijn vrouw (die wel meewerkend echtgenoot is). Moet de auto 'overgedragen' worden op mijn naam, inclusief nummerplaat enzo? Of aanvaard de fiscus dat ik eventuele verzekeringsfacturen en belastingen op naam van mijn vrouw (75%) aftrek als beroepskost?
Alvast bedankt!