Je vergeet wel te vermelden dat je een tijdlang een achterstand gehad hebt, nietwaar? Als IT'er zou ik onder die omstandigheden een select schrijven die alle transacties ophaalt op dat uniek rekeningnummer.[/quote]Wees maar zeker dat die banken hun software tot in de puntjes werkt. Hun software wordt trouwens ook om de zoveel tijd geauditeerd. Denk maar dit dat een IT-er daar rechtstreeks aan de database kan om er een query op te lanceren! Toch zeker niet op de productiedatabase.Als alle betalingen op 1 rekening moeten terechtkomen maakt het mathematisch niet uit door hoeveel rekeningen dat gebeurd is.
Tja, en wiens schuld is dat? Die van de bank?De complexiteit bestond enkel voor mij, aangezien ik niet alle transacties op 1 plek kon vinden,
Wacht, even op een rijtje:maar voor die bank was er niets complex aan.
Naast projectmanager ben ik ook een Oracle ACE, dus met mijn inzicht in relationele databases zit het wel snor. Maar uw gebrek aan inzicht omtrent onnodige complexiteit is performantie-nefast.Als jij dat niet inziet, dan hoop ik dat je nooit of te nooit ook maar iets met databases te maken heeft, want dat wijst op een totaal gebrek aan elementair inzicht.
My point exactly... Als je onnodige complexiteit niet (h)erkent... Zou het je meer gekost hebben om alle betalingen via één rekening te laten verlopen? Neen, toch? In tegendeel, het had je problemen (en dus tijd en geld) bespaard.Ik had financiële problemen waardoor ik soms betalen moest spreiden over 2 rekeningen, ik ben in tussentijd ook een keer van bank veranderd. Allemaal niets speciaals aan in sé.
Weet je wat nog handiger geweest was? Gewoon op tijd betalen!Het probleem werd veroorzaakt door 2 transacties die bij hen in de bank zelf waren geboekt, maar die blijkbaar niet in hun transactieoverzicht werd opgenomen. Het was mss. handiger geweest als ik ook dat via een overschrijving had gedaan, maar ik ben het toen op hun vraag in de bank zelf komen doen.
With all due respect, maar als jij op tijd je aflsossingen betaalt, en geen aanmaningsbrieven ongeopend laat, zou je deze problemen niet gehad hebben. De schuld bij een ander leggen is steeds makkelijk...With all due respect, als zij dat dan niet correct boeken, waarom zou je dat op mij gaan steken?
Iets wat dus onmiddellijk zou opvallen als u uw aflossingstabel en transactieoverzicht met elkaar had vergeleken (zelfs bij een betalingsachterstand van één periode), zoals ik al van begin af gezegd heb. U zou dan niet heel uw bankafschriften hebben moeten doorpluizen, maar had gericht naar deze 2 transacties kunnen zoeken.Het probleem werd veroorzaakt door 2 transacties die bij hen in de bank zelf waren geboekt, maar die blijkbaar niet in hun transactieoverzicht werd opgenomen.
OK, maar je hebt in het begin dit geschreven:Blijkbaar is een cursus begrijpend lezend dringend nodig.
En nu zeg je:Daarvoor heb ik uiteraard brieven ontvangen, vandaar ook de kosten die'k heb moeten terugbetalen. Op het einde las ik die brieven zelfs niet meer
Als je je versie van de feiten telkens verdraaid, is begrijpend lezen niet echt mogelijk...Ik heb nooit herrinneringsbrieven genegeerd.
Ik raad u aan eveneens de status van Oracle ACE te behalen, voor u bovenstaande uitspraken doet. Ik kom al eens in wat bedrijven, en de problemen in de IT zijn voornamelijk te wijten aan onnodige complexiteit. In de IT bestaat geen "oversimplifering". De meest simpele manier om iets te laten werken zoals het hoort (uiteraard ook beantwoordend aan de standaarden die in het bedrijf gelden), is in 99,9% van de gevallen de beste.Dus, voor de minderbegaafden onder ons:
...Ik hoop nooit of nooit met een incompetente DBA als u te maken te hebben. Uw soort is de oorzaak van het gros van de problemen in de IT! U oversimplifieerd! U stelt de dingen veel te simpel voor waarschijnlijk omdat uw verstand een klein beetje meer complexiteit zelfs niet aan kan,
Zucht... ik heb geen probleem. Jij had een probleem. En de initiële oorzaak daarvan is voor iedereen hier duidelijk, behalve voor u, blijkbaar.en om het helemaal ONAANVAARDBAAR te maken blijft u de kern van het probleem hier niet zien.
Zoals ik al zei: u maakt het complex, en een ander moet daar dan de gevolgen van dragen...Ik lag niet te klagen over hoe moeilijk het was aan mijn kant om die dingen uit te zoeken, ik gaf hen door ook niet de schuld van. Mij stoorde en stoort het dat ik geen eenduidig antwoord kreeg op een vraag die zij moeten kunnen beantwoorden.
De bedoeling van dit forum is om mensen verder te helpen. Soms kan dit door hen te wijzen op hun eigen fouten. Maar er zijn uiteraard steeds topic starters die blind zijn voor hun eigen fouten en dan maar beginnen schelden.En gelieve u nu te onthouden van verdere commentaar, onzin zoals wat u post is topic vervuiling en totaal niet de bedoeling van dit forum.
Voila, wat ik dus al zei. Je kan ook je mening zeggen zonder te schelden, mijn beste. Je hebt nog nooit me mij samengewerkt, dus je kan geen oordeel vellen over mijn competenties. Waar ik wel een oordeel kan over vellen, is dat ik mijn bankzaken beter op orde heb dan jijIk kom niet op dit forum om me de les laten lezen door 's wereld incompetentste project manager!
Tot nader order zijn "niet lezen" en "negeren" totaal verschillende zaken. Ik las ze op een bepaald moment niet meer door daar 'k wist wat er in stond: 1 maand + interesten. Meer kon er ook niet instaan. De laatste heb ik wel terug doorgenomen en contact opgenomen met de bank ten einde het openstaande saldo te weten. Begrijpend lezen is u blijkbaar onbekend.OK, maar je hebt in het begin dit geschreven:Blijkbaar is een cursus begrijpend lezend dringend nodig.En nu zeg je:Daarvoor heb ik uiteraard brieven ontvangen, vandaar ook de kosten die'k heb moeten terugbetalen. Op het einde las ik die brieven zelfs niet meerAls je je versie van de feiten telkens verdraaid, is begrijpend lezen niet echt mogelijk...Ik heb nooit herrinneringsbrieven genegeerd.
Bull shit! Oversimplifiëring zorgt voor incomplete en errorprone systemen. Waar u op doelt is geen consequentie van overcomplexiteit maar een gevolg van een slechte analyse, waarop idioten zoals u gaan pleiten voor oversimplifiëring waardoor de problemen verschuiven, zonder opgelost te geraken.Ik raad u aan eveneens de status van Oracle ACE te behalen, voor u bovenstaande uitspraken doet. Ik kom al eens in wat bedrijven, en de problemen in de IT zijn voornamelijk te wijten aan onnodige complexiteit. In de IT bestaat geen "oversimplifering". De meest simpele manier om iets te laten werken zoals het hoort (uiteraard ook beantwoordend aan de standaarden die in het bedrijf gelden), is in 99,9% van de gevallen de beste.Dus, voor de minderbegaafden onder ons:
...Ik hoop nooit of nooit met een incompetente DBA als u te maken te hebben. Uw soort is de oorzaak van het gros van de problemen in de IT! U oversimplifieerd! U stelt de dingen veel te simpel voor waarschijnlijk omdat uw verstand een klein beetje meer complexiteit zelfs niet aan kan,
De oorzaak van het probleem was een bank die 2 transacties bij hen lokaal uitgevoerd niet correct had geregistreerd, waardoor er ze op het einde niet meer in kaart werden gebracht.Zucht... ik heb geen probleem. Jij had een probleem. En de initiële oorzaak daarvan is voor iedereen hier duidelijk, behalve voor u, blijkbaar.en om het helemaal ONAANVAARDBAAR te maken blijft u de kern van het probleem hier niet zien.
Ik probeerde zo goed mogelijk mijn betalingsovereenkomst, door de omstandigheden vereiste dit dat af en toe betalingen gebeurde van op een andere rekening. Een bank voor wie een nieuw rekeningr. een "complex" probleem is, is de naam bank niet waardig...Zoals ik al zei: u maakt het complex, en een ander moet daar dan de gevolgen van dragen...Ik lag niet te klagen over hoe moeilijk het was aan mijn kant om die dingen uit te zoeken, ik gaf hen door ook niet de schuld van. Mij stoorde en stoort het dat ik geen eenduidig antwoord kreeg op een vraag die zij moeten kunnen beantwoorden.
Ik vermoed dat als ik gewoon de projectmanagers laat opvragen met het grootste aantal schadeclaims ik uw naam vanzelf wel zal tegenkomen.De bedoeling van dit forum is om mensen verder te helpen. Soms kan dit door hen te wijzen op hun eigen fouten. Maar er zijn uiteraard steeds topic starters die blind zijn voor hun eigen fouten en dan maar beginnen schelden.En gelieve u nu te onthouden van verdere commentaar, onzin zoals wat u post is topic vervuiling en totaal niet de bedoeling van dit forum.Voila, wat ik dus al zei. Je kan ook je mening zeggen zonder te schelden, mijn beste. Je hebt nog nooit me mij samengewerkt, dus je kan geen oordeel vellen over mijn competenties. Waar ik wel een oordeel kan over vellen, is dat ik mijn bankzaken beter op orde heb dan jijIk kom niet op dit forum om me de les laten lezen door 's wereld incompetentste project manager!.