Openstaand saldo lening

FreelancerIT
Topic Starter

Re: Openstaand saldo lening

#61 , 09 jul 2015 12:05

Ik heb het gewoon betaald. Of ik het nu vanuit 1 rekening doe of meerdere. What's the difference? Alle betalingen komen binnen op 1 rekening die uniek voor die lening is.

Dus sorry... de enige die hier tijd heeft verloren ben ik daar ik HUN werk heb moeten doen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#62 , 09 jul 2015 13:18

Kom alstublieft NOOIT solliciteren bij ons, met die mentaliteit: "Ik heb een super-complexe procedure geschreven die iets simpels oplost, en jij begrijpt die niet? Nu moet ik uw werk doen door aan u uit te leggen hoe die supercomplexe procedure (die ik BTW véél en véél eenvoudiger kon schrijven, maar het resultaat is het zelfde) uit te leggen? Ik heb geen enkele schuld aan het feit dat jij het niet begrijpt, want de procedure geeft perfect het resultaat dat het moet geven: What's the difference?" Mensen toch, als je niet inziet waar daar het probleem zit... Hopelijk voor jou heb je nog meer van dit soort problemen, waar jij eigenlijk zelf de oorzaak van bent. Gooi hier maar een slotje op... Te zot voor woorden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

FreelancerIT
Topic Starter

#63 , 09 jul 2015 14:36

Als alle betalingen op 1 rekening moeten terechtkomen maakt het mathematisch niet uit door hoeveel rekeningen dat gebeurd is. Als IT'er zou ik onder die omstandigheden een select schrijven die alle transacties ophaalt op dat uniek rekeningnummer.

De complexiteit bestond enkel voor mij, aangezien ik niet alle transacties op 1 plek kon vinden, maar voor die bank was er niets complex aan. Als jij dat niet inziet, dan hoop ik dat je nooit of te nooit ook maar iets met databases te maken heeft, want dat wijst op een totaal gebrek aan elementair inzicht.

Ik had financiële problemen waardoor ik soms betalen moest spreiden over 2 rekeningen, ik ben in tussentijd ook een keer van bank veranderd. Allemaal niets speciaals aan in sé.

Het probleem werd veroorzaakt door 2 transacties die bij hen in de bank zelf waren geboekt, maar die blijkbaar niet in hun transactieoverzicht werd opgenomen. Het was mss. handiger geweest als ik ook dat via een overschrijving had gedaan, maar ik ben het toen op hun vraag in de bank zelf komen doen.

With all due respect, als zij dat dan niet correct boeken, waarom zou je dat op mij gaan steken?

Reclame

Gebruiker21

#64 , 09 jul 2015 15:00

Als alle betalingen op 1 rekening moeten terechtkomen maakt het mathematisch niet uit door hoeveel rekeningen dat gebeurd is.
Je vergeet wel te vermelden dat je een tijdlang een achterstand gehad hebt, nietwaar? Als IT'er zou ik onder die omstandigheden een select schrijven die alle transacties ophaalt op dat uniek rekeningnummer.[/quote]Wees maar zeker dat die banken hun software tot in de puntjes werkt. Hun software wordt trouwens ook om de zoveel tijd geauditeerd. Denk maar dit dat een IT-er daar rechtstreeks aan de database kan om er een query op te lanceren! Toch zeker niet op de productiedatabase.
De complexiteit bestond enkel voor mij, aangezien ik niet alle transacties op 1 plek kon vinden,
Tja, en wiens schuld is dat? Die van de bank?
maar voor die bank was er niets complex aan.
Wacht, even op een rijtje:

1. Je betaalt vanop verschillende rekeningen
2. Je staat een tijdlang een maand achter
3. Je negeert een hoop brieven waar je waarschijnlijk aanmaningskosten aangerkend worden
4. Op een dag besluit je een maand extra te betalen

Als je nu niet beseft dat jij zo'n beetje alles gedaan hebt om de afbetaling van je krediet problematisch te maken, weet ik het ook niet meer.
Als jij dat niet inziet, dan hoop ik dat je nooit of te nooit ook maar iets met databases te maken heeft, want dat wijst op een totaal gebrek aan elementair inzicht.
Naast projectmanager ben ik ook een Oracle ACE, dus met mijn inzicht in relationele databases zit het wel snor. Maar uw gebrek aan inzicht omtrent onnodige complexiteit is performantie-nefast.
Ik had financiële problemen waardoor ik soms betalen moest spreiden over 2 rekeningen, ik ben in tussentijd ook een keer van bank veranderd. Allemaal niets speciaals aan in sé.
My point exactly... Als je onnodige complexiteit niet (h)erkent... Zou het je meer gekost hebben om alle betalingen via één rekening te laten verlopen? Neen, toch? In tegendeel, het had je problemen (en dus tijd en geld) bespaard.
Het probleem werd veroorzaakt door 2 transacties die bij hen in de bank zelf waren geboekt, maar die blijkbaar niet in hun transactieoverzicht werd opgenomen. Het was mss. handiger geweest als ik ook dat via een overschrijving had gedaan, maar ik ben het toen op hun vraag in de bank zelf komen doen.
Weet je wat nog handiger geweest was? Gewoon op tijd betalen!
With all due respect, als zij dat dan niet correct boeken, waarom zou je dat op mij gaan steken?
With all due respect, maar als jij op tijd je aflsossingen betaalt, en geen aanmaningsbrieven ongeopend laat, zou je deze problemen niet gehad hebben. De schuld bij een ander leggen is steeds makkelijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

FreelancerIT
Topic Starter

#65 , 09 jul 2015 15:34

De schuld lag hier bij de bank... Ze hebben het zelfs toegegeven.

Blijkbaar is een cursus begrijpend lezend dringend nodig.

Ik heb nooit herrinneringsbrieven genegeerd, ik betaalde ook elke maand netjes op tijd. Bijna altijd van dezelfde rekening. Op het einde lag ik niet alle brieven uitgebreid te lezen aangezien ik al wist wat er in stond, achterstand van 1 maand + interest.

Op het einde heb ik contact opgenomen met de bank om te weten hoeveel ik achterstond, dat bedrag heb ik netjes betaald. M.a.w. ik stond van dan punt aan niets meer achter!

Een week later ineens weer wel, en pikant detail: ze kunnen niet verklaren vanwaar die achterstand ineens vandaan kwam aangezien die nergens was vermeld.

Dus, voor de minderbegaafden onder ons:
  • Ik stond niets meer achter.
  • Plots weer wel
  • De bank gaf zelf toe dat zij fout zaten
Hoe kan je dat aan mij toeschrijven? De enige fout hier is door de bank zelf begaan, niet door mij. Ik was bij, sorry of ik het nu deed op een makkelijke of een moelijke manier, een bank moet in staat zijn om daar mee om te gaan en daarmee basta.

Alle overig gezaag over "onnodige complexiteit" is in dit geval zelfs een IT'er en een DBA of projectmanageer onwaardig. Ik hoop nooit of nooit met een incompetente DBA als u te maken te hebben. Uw soort is de oorzaak van het gros van de problemen in de IT! U oversimplifieerd! U stelt de dingen veel te simpel voor waarschijnlijk omdat uw verstand een klein beetje meer complexiteit zelfs niet aan kan, en om het helemaal ONAANVAARDBAAR te maken blijft u de kern van het probleem hier niet zien.

Het gaat hem hier over volgende zaken:
  • Een niet bestaande achterstand
  • Een vraag naar de bank toe om te weten te komen waar die achterstand vandaan komt.
  • Een gebrek aan bruikbare antwoorden waardoor ik eigenlijk hun werk moet doen.
  • De bank die op het einde met blozende kaakjes hun fout toegeeft en me daarvoor compenseert...
Ik lag niet te klagen over hoe moeilijk het was aan mijn kant om die dingen uit te zoeken, ik gaf hen door ook niet de schuld van. Mij stoorde en stoort het dat ik geen eenduidig antwoord kreeg op een vraag die zij moeten kunnen beantwoorden.

En gelieve u nu te onthouden van verdere commentaar, onzin zoals wat u post is topic vervuiling en totaal niet de bedoeling van dit forum. Ik kom niet op dit forum om me de les laten lezen door 's wereld incompetentste project manager!

Lanox

#66 , 09 jul 2015 16:00

Het probleem werd veroorzaakt door 2 transacties die bij hen in de bank zelf waren geboekt, maar die blijkbaar niet in hun transactieoverzicht werd opgenomen.
Iets wat dus onmiddellijk zou opvallen als u uw aflossingstabel en transactieoverzicht met elkaar had vergeleken (zelfs bij een betalingsachterstand van één periode), zoals ik al van begin af gezegd heb. U zou dan niet heel uw bankafschriften hebben moeten doorpluizen, maar had gericht naar deze 2 transacties kunnen zoeken.
U heeft dan misschien geen fout gemaakt in dit verhaal (als we even abstractie mogen maken van de betalingsachterstand), maar u heeft het uzelf nutteloos moeilijk gemaakt door niet verder te willen denken mijn "microbrein" heeft gedaan of gewoon even te willen luisteren.

Gebruiker21

#67 , 09 jul 2015 16:51

OK, maar je hebt in het begin dit geschreven:
Daarvoor heb ik uiteraard brieven ontvangen, vandaar ook de kosten die'k heb moeten terugbetalen. Op het einde las ik die brieven zelfs niet meer
En nu zeg je:
Ik heb nooit herrinneringsbrieven genegeerd.
Als je je versie van de feiten telkens verdraaid, is begrijpend lezen niet echt mogelijk...
...Ik hoop nooit of nooit met een incompetente DBA als u te maken te hebben. Uw soort is de oorzaak van het gros van de problemen in de IT! U oversimplifieerd! U stelt de dingen veel te simpel voor waarschijnlijk omdat uw verstand een klein beetje meer complexiteit zelfs niet aan kan,
Ik raad u aan eveneens de status van Oracle ACE te behalen, voor u bovenstaande uitspraken doet. Ik kom al eens in wat bedrijven, en de problemen in de IT zijn voornamelijk te wijten aan onnodige complexiteit. In de IT bestaat geen "oversimplifering". De meest simpele manier om iets te laten werken zoals het hoort (uiteraard ook beantwoordend aan de standaarden die in het bedrijf gelden), is in 99,9% van de gevallen de beste.
en om het helemaal ONAANVAARDBAAR te maken blijft u de kern van het probleem hier niet zien.
Zucht... ik heb geen probleem. Jij had een probleem. En de initiële oorzaak daarvan is voor iedereen hier duidelijk, behalve voor u, blijkbaar.
Ik lag niet te klagen over hoe moeilijk het was aan mijn kant om die dingen uit te zoeken, ik gaf hen door ook niet de schuld van. Mij stoorde en stoort het dat ik geen eenduidig antwoord kreeg op een vraag die zij moeten kunnen beantwoorden.
Zoals ik al zei: u maakt het complex, en een ander moet daar dan de gevolgen van dragen...
En gelieve u nu te onthouden van verdere commentaar, onzin zoals wat u post is topic vervuiling en totaal niet de bedoeling van dit forum.
De bedoeling van dit forum is om mensen verder te helpen. Soms kan dit door hen te wijzen op hun eigen fouten. Maar er zijn uiteraard steeds topic starters die blind zijn voor hun eigen fouten en dan maar beginnen schelden.
Ik kom niet op dit forum om me de les laten lezen door 's wereld incompetentste project manager!
Voila, wat ik dus al zei. Je kan ook je mening zeggen zonder te schelden, mijn beste. Je hebt nog nooit me mij samengewerkt, dus je kan geen oordeel vellen over mijn competenties. Waar ik wel een oordeel kan over vellen, is dat ik mijn bankzaken beter op orde heb dan jij ;).

FreelancerIT
Topic Starter

#68 , 09 jul 2015 18:26

OK, maar je hebt in het begin dit geschreven:
Daarvoor heb ik uiteraard brieven ontvangen, vandaar ook de kosten die'k heb moeten terugbetalen. Op het einde las ik die brieven zelfs niet meer
En nu zeg je:
Ik heb nooit herrinneringsbrieven genegeerd.
Als je je versie van de feiten telkens verdraaid, is begrijpend lezen niet echt mogelijk...
Tot nader order zijn "niet lezen" en "negeren" totaal verschillende zaken. Ik las ze op een bepaald moment niet meer door daar 'k wist wat er in stond: 1 maand + interesten. Meer kon er ook niet instaan. De laatste heb ik wel terug doorgenomen en contact opgenomen met de bank ten einde het openstaande saldo te weten. Begrijpend lezen is u blijkbaar onbekend.
...Ik hoop nooit of nooit met een incompetente DBA als u te maken te hebben. Uw soort is de oorzaak van het gros van de problemen in de IT! U oversimplifieerd! U stelt de dingen veel te simpel voor waarschijnlijk omdat uw verstand een klein beetje meer complexiteit zelfs niet aan kan,
Ik raad u aan eveneens de status van Oracle ACE te behalen, voor u bovenstaande uitspraken doet. Ik kom al eens in wat bedrijven, en de problemen in de IT zijn voornamelijk te wijten aan onnodige complexiteit. In de IT bestaat geen "oversimplifering". De meest simpele manier om iets te laten werken zoals het hoort (uiteraard ook beantwoordend aan de standaarden die in het bedrijf gelden), is in 99,9% van de gevallen de beste.
Bull shit! Oversimplifiëring zorgt voor incomplete en errorprone systemen. Waar u op doelt is geen consequentie van overcomplexiteit maar een gevolg van een slechte analyse, waarop idioten zoals u gaan pleiten voor oversimplifiëring waardoor de problemen verschuiven, zonder opgelost te geraken.

Oversimplificatie is de nr. 1 oorzaak van alle problemen, ook al is de oorzaak daarvan vaak vrij eenvoudig: tijdsgebrek.
en om het helemaal ONAANVAARDBAAR te maken blijft u de kern van het probleem hier niet zien.
Zucht... ik heb geen probleem. Jij had een probleem. En de initiële oorzaak daarvan is voor iedereen hier duidelijk, behalve voor u, blijkbaar.
De oorzaak van het probleem was een bank die 2 transacties bij hen lokaal uitgevoerd niet correct had geregistreerd, waardoor er ze op het einde niet meer in kaart werden gebracht.
Een ander probleem was er hier niet...
Zoals ik al zei: u maakt het complex, en een ander moet daar dan de gevolgen van dragen...
Ik probeerde zo goed mogelijk mijn betalingsovereenkomst, door de omstandigheden vereiste dit dat af en toe betalingen gebeurde van op een andere rekening. Een bank voor wie een nieuw rekeningr. een "complex" probleem is, is de naam bank niet waardig...

Ik stelde hen een redelijke vraag waar zij niet op antwoorden, waardoor ik de oorzaak van hun fout mocht gaan opzoeken. Sinds wanneer moet ik als klant van een bank hen op hun fouten gaan wijzen?

Ik deed m.a.w. iets dat zij hadden moeten doen...

Een andere interpretatie is enkel een teken van kleingeestigheid...
En gelieve u nu te onthouden van verdere commentaar, onzin zoals wat u post is topic vervuiling en totaal niet de bedoeling van dit forum.
De bedoeling van dit forum is om mensen verder te helpen. Soms kan dit door hen te wijzen op hun eigen fouten. Maar er zijn uiteraard steeds topic starters die blind zijn voor hun eigen fouten en dan maar beginnen schelden.
Ik kom niet op dit forum om me de les laten lezen door 's wereld incompetentste project manager!
Voila, wat ik dus al zei. Je kan ook je mening zeggen zonder te schelden, mijn beste. Je hebt nog nooit me mij samengewerkt, dus je kan geen oordeel vellen over mijn competenties. Waar ik wel een oordeel kan over vellen, is dat ik mijn bankzaken beter op orde heb dan jij ;).
Ik vermoed dat als ik gewoon de projectmanagers laat opvragen met het grootste aantal schadeclaims ik uw naam vanzelf wel zal tegenkomen. :-) Mijn bankzaken waren en zijn trouwens nog steeds perfect in orde... Ik was tenslotte niet degene die hier in de mist ging.

Kan nu EINDELIJK er eens een slot op deze topic voor de volgende oetlul denkt mij de les te mogen lezen.... Of is het hier een moralistisch en belerend forum?

sloeberken

#69 , 09 jul 2015 19:21

Wat was de vraag van TS ook alweer?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

FreelancerIT
Topic Starter

#70 , 09 jul 2015 19:27

Blijkbaar had ik gevraagd om door iedereen met een IQ < 0 belerend te worden toegesproken terwijl er ondertussen al was bewezen dat de fout niet bij mij lag...

JPV
Juridisch actief: Ja

#71 , 09 jul 2015 22:24

[quote=FreelancerIT]Blijkbaar is een cursus begrijpend lezend dringend nodig.

Ik heb nooit herrinneringsbrieven genegeerd, ik betaalde ook elke maand netjes op tijd. Bijna altijd van dezelfde rekening. Op het einde lag ik niet alle brieven uitgebreid te lezen aangezien ik al wist wat er in stond, achterstand van 1 maand + interest.

Op het einde heb ik contact opgenomen met de bank om te weten hoeveel ik achterstond, dat bedrag heb ik netjes betaald. M.a.w. ik stond van dan punt aan niets meer achter![/quote]
het begrijpend lezen ligt nu eenmaal aan jouw niet-begrijpend schrijven. Gelieve iets begrijpender te schrijven.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”