Stopzettingscontract fitness verloren, geldigheid?

Pieterjan1984
Topic Starter

Re: Stopzettingscontract fitness verloren, geldigheid?

#31 , 03 mei 2015 23:14

Ik zit duidelijk aan het einde van de 'redelijke' onderhandeling. Ik heb persoonlijk de indruk dat Naomi dacht dat ze deze eenvoudige zaak wel zelf ging oplossen maar het heeft opgegeven en de juridische dienst erop zet...

Ik ga morgen nog eens telefonisch contact opnemen want ik vind dit hele gedoe gewoon economisch onverantwoord, het gaat hier over 175 EUR, ofte 2 uur ereloon van een advocaat...de tijd die ze in het sturen van de mail steken kost ze evenveel als het ooit zal opbrengen! Is er niemand met enige economische realiteitszin bij Jim's fitness??

Dit was het antwoord:

"Uw raadsman zal op de hoogte zijn van de vereisten van een overname.

Overname documenten kan ik u niet doorsturen aangezien deze beschermde informatie bevat.

U maakte lang gebruik van onze diensten wat een erkentenis van schuld betekent. Dit kan u gerust navragen aan uw raadsman.

Alle contact verloopt vanaf nu via ons advocatenkantoor Studio Legale,

Met sportieve groeten,

Sportivement,"

Mijn antwoord:

"Beste,

Ik heb van Naomi Verbeke vernomen dat jullie vanaf nu alle communicatie zullen verzorgen.

Om de lange discussie met mevr Verbeke samen te vatten:

U komt als schuldeisende partij een beweerde schuld eisen verwijzend naar jullie algemene voorwaarden maar:

- U kunt mij geen getekend contract bezorgen met Jim's Fitness
- U kunt mij geen door mij getekende algemene 'Jim's' voorwaarden doorsturen
- U kunt/wilt mij geen oorspronkelijk getekend contract met Fyzix voorlegggen
- U kunt/wilt mij geen details geven over de overname van het contract dat ik nog niet gekregen heb naar jullie contract
- U kunt/wilt mij ook geen enkel ander document voorleggen waarbij ik goedkeuring gaf op jullie algemene voorwaarden.
- Tikkingen in jullie elektronisch registratiesysteem tonen ook aan dat ik sinds eind november niet meer in Jim's Fitness ben geweest. Ik heb betaald tot december via domiciliëring waarna ik deze na telefonisch overleg (er was een 'foutje' in het systeem, alles ging goed komen, etc.) heb stopgezet.

Als ik bij mevrouw Verbeke naar deze essentiële informatie vraag word ik doorverwezen naar het advocatenkantoor terwijl mij dit toch zeer relevante informatie betreft aangezien u als schuldeisende partij bij mij, een gewone consument, een beweerde schuld komt opeisen.

Ik zou dit dossier met plezier overmaken aan mijn raadsman maar jammer genoeg bevat het zeer weinig informatie om te bespreken.

Alvast bedankt om mij alle nodige informatie door te sturen.

mvg,"

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pieterjan1984
Topic Starter

#32 , 03 mei 2015 23:19

Ik heb de emails nu ook doorgestuurd naar info.eco@economie.fgov.be ik weet niet of dit de correcte stap is of moet ik een andere dienst hiervoor contacteren?

Pieterjan1984
Topic Starter

#33 , 27 jun 2015 10:15

Zo, eindelijk antwoord van de Economische Inspectie!

Ze gaan een onderzoek instellen naar Jim's Fitness in Gent, ik denk dat dat dus toch goed nieuws is...

Dit is de brief:

....

De Economische Inspectie (federaal) treedt op in het algemeen belang, maar houdt zich
niet bezig met het oplossen van individuele problemen van consumenten of
ondernemingen. Om bijvoorbeeld een schadevergoeding of de opzegging zonder kosten
van een contract te verkrijgen kunt u zich wenden tot de Consumentenombudsdienst
(Tel:02/ 702.52.00 Fax: 02/ 808.71.20; Web: http://www.consumentenombudsdienst.be;" onclick="window.open(this.href);return false; E-mail :
contact@consumentenombudsdienst.be).

Voor meer informatie nodig ik u uit regelmatig de website van de FOD Economie
(http://economie.fgov.be" onclick="window.open(this.href);return false; ) te raadplegen.

In de regel communiceren mijn diensten niet op individuele basis over de door hen
gevoerde acties. U mag er evenwel zeker van zijn dat uw melding hen helpt bij hun taak
om toezicht te houden op de economische markt.

Er wordt in uw geval een onderzoek ingesteld door de regionale directie te 9050 Gent
(Ledeberg), Zuiderpoort Office Park, Gaston Crommenlaan 6 / 9de verdieping (PB901) –
tel. 02/277 85 74 – e-mail: eco.inspec.dir2@economie.fgov.be.

Ik heb het dossier nu doorgestuurd naar de ombudsdienst...moeten zij nu wachten op de uitkomst van het onderzoek en word ik nog op de hoogte gebracht van het onderzoek?

Is mijn dossier nu 'bevroren' tot het onderzoek afgerond is?

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#34 , 27 jun 2015 10:58

nee. Een onderzoek van de economische inspectie staat los van de concrete behandeling/rechtzaak in uw dossier.

Pieterjan1984
Topic Starter

#35 , 27 jun 2015 12:54

Bedankt voor de snelle reactie! Jammer voor de inhoud van het antwoord maar bon je kan niet alles hebben :mrgreen:

Maar hoe gaat dat eigenlijk met dat onderzoek, krijg ik iets te horen mocht Jim's Fitness niet volgens de regels de contractovernames uitgevoerd hebben? Ik ben niet de enige waarschijnlijk in deze situatie met Jim's (Waarschijnlijk wel de enige die ertegenin gaat....) en als ze in gebreke gesteld worden heeft dit toch een rechtstreekse impact op mijn dossier?

Pieterjan1984
Topic Starter

#36 , 06 jul 2015 17:49

Ondertussen ook al antwoord gehad van de ombudsdienst, ze hebben mijn dossier aanvaard en nemen het ook in behandeling.

Tot nu toe ben ik aangenaam verrast door de snelheid en correctheid van onze overheidsdiensten, zeker aangezien het verlof eraan komt. Heel duidelijke communicatie ook per email etc. Nu nog hopen op een goede afloop!

Jackrussell

#37 , 07 jul 2015 08:44

Betalen. Je kunt niet aantonen dat je het contract hebt laten stopzetten. Je had beter een aangetekende brief gestuurd of een bevestiging gevraagd. Dat je niet meer bent geweest, is niet relevant. Je betaalt je abonnement per maand, niet per keer dat je gaat sporten.

LeenW

#38 , 07 jul 2015 10:34

Betalen. Je kunt niet aantonen dat je het contract hebt laten stopzetten. Je had beter een aangetekende brief gestuurd of een bevestiging gevraagd. Dat je niet meer bent geweest, is niet relevant. Je betaalt je abonnement per maand, niet per keer dat je gaat sporten.
En dat zij niet kunnen bewijzen dat er een contract was, doet ineens niet meer ter zake? :roll:

Jackrussell

#39 , 07 jul 2015 11:19

En dat zij niet kunnen bewijzen dat er een contract was, doet ineens niet meer ter zake? :roll:
Het is best aannemelijk te maken dat die overeenkomst er wel degelijk is geweest. Een getekend contract is een vorm, maar geen vereiste.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#40 , 07 jul 2015 11:40

Het is best aannemelijk te maken dat die overeenkomst er wel degelijk is geweest. Een getekend contract is een vorm, maar geen vereiste.
Yup, ongeveer even aannemelijk als dat dit contract is stop gezet.

Jackrussell

#41 , 07 jul 2015 11:55

Er is elke maand betaald. Dat doe je over het algemeen niet als er geen abonnement is afgesloten. Of betaal jij braaf maandelijks een bedrag aan het Nieuwsblad terwijl je die krant nooit ontvangt en je er ook nooit voor hebt opgegeven?

Het bestaan van een contract kan worden afgeleid uit de praktische uitvoering van dit contract. Lijkt me vrij eenvoudig zelfs in dit geval.

LeenW

#42 , 07 jul 2015 12:13

Er is elke maand betaald. Dat doe je over het algemeen niet als er geen abonnement is afgesloten. Of betaal jij braaf maandelijks een bedrag aan het Nieuwsblad terwijl je die krant nooit ontvangt en je er ook nooit voor hebt opgegeven?

Het bestaan van een contract kan worden afgeleid uit de praktische uitvoering van dit contract. Lijkt me vrij eenvoudig zelfs in dit geval.
En dan stoppen de betalingen, hoe ga je dan aantonen dat het contract nog steeds geldig is?

Jackrussell

#43 , 07 jul 2015 12:45

En dan stoppen de betalingen, hoe ga je dan aantonen dat het contract nog steeds geldig is?
Pieter zal moeten tonen dat het contract ontbonden is... het stoppen van betalingen bevestigt alleen maar het punt dat hij in gebreke is.

LeenW

#44 , 07 jul 2015 13:04

Pieter zal moeten tonen dat het contract ontbonden is... het stoppen van betalingen bevestigt alleen maar het punt dat hij in gebreke is.
Fout, je keert de bewijslast om. De Fitness moet aantonen dat er nog steeds een contract was.

Jackrussell

#45 , 07 jul 2015 14:18

Fout, je keert de bewijslast om. De Fitness moet aantonen dat er nog steeds een contract was.
Zojuist heb ik uitgelegd hoe men dat aan zou moeten kunnen tonen. Als Pieter dan vervolgens beweert dat hij het contract heeft opgezegd, zal hij moeten aantonen dat hij het contract heeft opgezegd.

Terug naar “Andere”