vrouw wil niet het huis verlaten

dieter7700
Topic Starter

vrouw wil niet het huis verlaten

#1 , 02 jul 2015 20:41

Hallo,

Ik ben feitelijk samenwonend in een huis door mezelf aangekocht voor de relatie.
Ik heb met mijn vriendin 2 kinderen.
Onze relatie is voorbij maar zij wil het huis niet verlaten en zegt dat ik haar niet kan dwingen gezien ze weinig inkomsten heeft en gezien de kinderen ze niet buitengezet kan worden.
Hoe pak ik dit aan ?

Mvg,
Dieter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2015 10:43

In uw topic van jan 2015 lees ik dat jullie al 8 jaar uit elkaar zijn. Is zij dan al die tijd in het huis blijven wonen?
Is ze er gedomicilieerd?

duma

#3 , 03 jul 2015 11:11

Als ze er gedomicilieerd is, kan u haar inderdaad er niet uitzetten, aangezien het dan haar gezinswoning is (en die van haar 2 kinderen) en de gezinswoning is beschermd.

U moet haar een AS sturen (ja, dus naar uw eigen adres), waarbij u haar meldt dat wegens jullie relatiebreuk u haar verzoekt uw woning te verlaten, dat u haar dit reeds mondeling gemeld heeft op xx/xx/xxxx (en herhaald heeft op xx/xx/xxxx), dat zij echter geen aanstalten maakt om hier gevolg aan te geven, dat u haar bij deze nog tot xx/xx/xxxx de tijd geeft om een ander onderkomen te zoeken (wees hier redelijk in: ze is alleenstaand, heeft 2 kinderen en zit krap bij kas, vandaag op morgen zal dat dus niet gebeuren - 2 maanden?) en u anders genoodzaakt zal zijn verdere stappen te ondernemen. Dat u hoopt dat het zover niet moet komen.

Reclame

Jackrussell

#4 , 07 jul 2015 23:45

U dient haar domicilie te respecteren. U dient haar per aangetekend schrijven te sommeren uw woning te verlaten per datum x. Net briefje van maken. Als ze daarna lastig doet, dient u naar het vredegerecht te stappen.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”