ontslag: wanneer uitkering aanvragen?

blackkiwi
Topic Starter

ontslag: wanneer uitkering aanvragen?

#1 , 02 jul 2015 00:08

Graag had ik wat advies ingewonnen betreffende mijn situatie.

Mijn contract stopt binnenkort. Ik heb 6 jaar full-time gewerkt.
Na mijn ontslag zou ik graag wat tijd voor mezelf nemen om een 3tal maanden in het buitenland wat te gaan reizen/werken.
Nu wil ik in deze 3 maanden geen werkloosheidsuikering ontvangen omdat ik dit een beetje ongepast vind.
Uiteraard wil ik -eens terug in België- wel recht hebben op een uitkering wanneer ik actief op zoek ga naar een nieuwe job.

Dus ik denk: wanneer ik mijn C4 krijg, doe ik deze pas binnen nadat ik terug ben van reis. 3 maanden later dus.
Waarna ik de normale procedure om een werkloosheidsuitkering aan te vragen doe.

Mag dit? En wat zijn de gevolgen? Of is er misschien een andere/betere oplossing?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jul 2015 06:08

3 maand zal geen probleem zijn, maar informeer wel bij de mutualiteit of u voldoende gewerkt heeft om die 3 maand zonder opbouw van sociale rechten te overbruggen zonder dat je de sociale rechten verliest. Normaal moet EXACT 3 maand geen probleem zijn. Meer mogelijks wel.

blackkiwi
Topic Starter

#3 , 03 jul 2015 10:07

Dus er is geen termijn waarop je die C4 moet binnendoen bij hulpkas?
(Uiteraard de tijd die je wacht, wordt ingerekend in de refertetijd)

Reclame

WP002

#4 , 03 jul 2015 10:15

Nu wil ik in deze 3 maanden geen werkloosheidsuikering ontvangen omdat ik dit een beetje ongepast vind.
Even terzijde: ik vind dat zeer nobel van u. U heeft mijn respect!

Terug naar “Werkloosheid”