abonnement met gratis android... addertje onder het gras?

sparklehorse
Topic Starter

abonnement met gratis android... addertje onder het gras?

#1 , 01 jul 2015 11:18

Hoi,

Ik kreeg een mailtje van Test Aankoop dat ik "geselecteerd" werd om hun diensten te "evalueren" voor 2 maanden. Dit houdt in 2 maand gratis Test-Aankoop, tijschrift Budget en Recht en tijdschrift Test Gezond ontvangen................ Met een Android tablet er nog bij. Dit allemaal voor 2 €!

Dus even geklikt op de voorwaarden (die je overigens gewoon kon aankruisen, ipv ze echt verplicht even door te scrollen).. en jup, een domiciliëring die doorloopt na die twee maand naar een gewoon abonnement.

Ik vroeg me af of ik de 2 maanden kan doen, en die tablet ontvangen, en mijn domiciliëring annuleren?

Dit zijn hun voorwaarden:
"Om u te verwelkomen als abonnee of om u de kans te geven onze producten te leren kennen als u nog niet overtuigd bent, bieden wij u de eerste twee maanden van uw abonnement aan het bescheiden bedrag van € 2. Voor slechts € 2 ontvangt u dus 2 Test-Aankoopmagazines, 1 tijdschrift Budget & Recht en 1 tijdschrift Test Gezond. U krijgt van ons ook een android tablet en hulp bij juridische kwesties. Tot slot heeft u tijdens de 2 maanden volledige toegang tot onze website.

Om van al die voordelen te profiteren, volstaat het om u in te schrijven door uw familienaam op te geven, uw voornaam, uw adres en e-mailadres samen met uw bankgegevens die nodig zijn voor de domiciliëring waarmee het bedrag van de 2 maanden proefperiode wordt betaald en uw abonnement dat na de proefperiode van start gaat. Tijdens die twee maanden en voor de volledige duur van uw abonnement kan u uw contract elk moment opzeggen. U kan uw abonnement beëindigen ten laatste acht werkdagen voor het einde van uw proefperiode of van elke maandelijkse vervaldag van uw abonnement.

Opgelet: elke begonnen maand wordt beschouwd als een volledige maand.

Volgens het Wetboek van economisch recht heeft de consument het recht om zonder risico op boete en zonder reden af te zien van de aankoop binnen 14 kalenderdagen volgend op de dag van de levering van het product. "
en dit vooral is vaag ivm de tablet:
"U ontvangt uw eerste tijdschriften binnen twee weken na ontvangst van uw volledig ingevulde aanvraag. Uw geschenk zal u worden toegestuurd binnen de 12 weken na ontvangst van uw eerste betaling.

Als u uw abonnement nog tijdens de proefperiode stopzet, betekent dit dat elke verzending verbonden aan dit promotieaanbod automatisch wordt stopgezet, met uitzondering van de verzendingen die reeds onderweg zijn inclusief het geschenk indien dat reeds werd verstuurd. Test-Aankoop behoudt zich het recht voor elke abonnementsaanvraag al dan niet te aanvaarden. "
Het is nogal bizar dat een magazine als Test Aankoop aan dit soort praktijken doet. Maar goed, als men mij beloofd abonnement voor 2 € en een android tablet er boven op, en dat abonnement kan stopzetten ga ik niet teveel klagen uiteraard :)

Bedankt voor wie duidelijkheid kan verschaffen over dit soort dingen..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 jul 2015 11:24

Zodra u opzegt, worden alle zendingen die nog moeten volgen ook stopgezet. En wil het toeval nu net dat die tablet pas verzonden kan worden als de 2 maanden proef afgelopen zijn...

Joeri_J

#3 , 01 jul 2015 11:33

In het verleden ook gedaan.
Je krijgt de tablet al na 1 maand, dus je kan het cadeau gerust houden.
ze rekenen erop dat je het juist niet stopzet en nog enkele maanden gebruikt...

Wel op tijd opzeggen, maar idd niet te vlug, alles word gestopt nadat je opzegt...
In extremis betaal je dus 1 maand extra omdat je te laat opgezegd hebt.

De tablet is trouwens niet van zo'n degelijke kwaliteit en ligt hier permanent in de schuif
wegens een piepend en krakend geluid (zelf als geluid afstaat...)

Dus of het een aanrader is...

Reclame

sparklehorse
Topic Starter

#4 , 01 jul 2015 13:48

wanneer was dit Joeri? nu vermelden ze "het geschenk" en 12 weken....

... en dit van Test Aankoop???

Joeri_J

#5 , 01 jul 2015 13:53

Was van testaankoop, vorig jaar...

sparklehorse
Topic Starter

#6 , 01 jul 2015 14:23

haha ok... ik denk dat ze het wat aangepast hebben nu. ik denk dat ze pas de tablet na 12 weken opsturen.

in hun originele mail staat dat je'm direct krijgt, maar als je de voorwaarden leest..

faith in Test Aankop lost

mava105
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 jul 2015 16:03

Ik vroeg me af of ik de 2 maanden kan doen, en die tablet ontvangen, en mijn domiciliëring annuleren?

..
Zelf kan je een domiciliering niet meer annuleren. Je moet dat aangetekend aanvragen aan TA. (of te biechten gaan bij de duivel)

Sianna

#8 , 01 jul 2015 17:44

Je moet sowieso na 2 maanden telefonisch of schriftelijk opzeggen. Ik heb hier zo'n MP3 speler van Test Aankoop (die het héél goed doet, trouwens). Ik had mijn geschenk samen met het eerste boekje, en heb het na een maand telefonisch opgezegd. Geen enkel probleem mee gehad.

Terug naar “Consumenten Koop”