Bestelling gedeeltelijk geleverd, en termijn reeds 1 maand o

nijltjetweety
Topic Starter
Berichten: 155

Bestelling gedeeltelijk geleverd, en termijn reeds 1 maand o

#1 , 29 mei 2015 20:17

Ons bed was normaal met een topper bij. De topper die men mee had was 2m lang, het bed 2.20m.
Nu 3 weken na levering en een bezoek aan de winkel vernomen dat de leverancier niet antwoord op de mail die werden verzonden door het winkelpersoneel. Dus ik ga er van uit dat de fout niet in Frankrijk zit, van waaruit de topper vertrekt naar België. Maar in Amerika. En dan duurt het enkele maanden met de boot.
Nu zou ik graag de rechten en plichten van de 3 partijen kennen. De leverancier, de winkel en ik zelf, de klant.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nijltjetweety
Topic Starter
Berichten: 155

#2 , 29 mei 2015 20:55

Verdorie, ik wou nog edit doen maar kan hier niet.
Toen ik informeerde naar de andere toppers, (die komen niet vanuit Amerika) vertelde men mij dat deze in een dikke week leverbaar zijn. Ik zou overwegen het op contractbreuk te gooien. Wat zit er voor mijn kant eventueel aan vast als ik ze in gebreke stel. Aangetekend natuurlijk. Schadevergoeding mogelijk? een percentje korting op een van hun andere toppers of zo?

mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 mei 2015 08:59

Als je eens begon met een gewoon gesprek met de winkel i.p.v. onmiddellijk alle proceduremiddeltjes in de strijd te gooien. Zo mogelijks een betere en snellere oplossing geven.

Reclame

nijltjetweety
Topic Starter
Berichten: 155

#4 , 18 jun 2015 03:06

Voor zo een gesprek wil ikdit maal beter gewapend zijn. Ik zeg niet dat ik direct alle middelen in de strijd gooi ik wil enkel info.
Wat een kort gesprekje opleverde was 1: De topper komt uit Amerika. Dat had ik echt wel vooraf willen weten. Ons bed stond al wekenlang klaar. En 2: weken mails sturen (winkel --> fabrikant resulteerd in 0,0 respons vanuit de VS.
Wat als er problemen optreden met die topper die de levering al 4 maand in de war gooit, en uit de VS komt opnieuw stilzwijgen?

Franciscus
Berichten: 39724
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jun 2015 23:49

U hebt als consument geen band met producent enkel met winkel.
http://economie.fgov.be/nl/geschillen/C ... en/Belmed/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://statbel.fgov.be/nl/modules/regul ... arche2.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 22 jun 2015 12:19

het duurt geen maanden om een product uit Amerika naar hier te krijgen, wel als je dit te voet of per boot laat toekomen, maar da's de keuze van de winkelier. Je kan dus best de winkel in gebreke stellen en bij niet-levering van je product binnen een redelijke termijn de koop ongedaan maken en dan elders kopen.

Terug naar “Consumenten Koop”