recht op een vervangvervoer na een ongeluk (niet mijn schuld

adnila
Topic Starter

recht op een vervangvervoer na een ongeluk (niet mijn schuld

#1 , 16 jun 2015 20:55

Hallo allemaal,

Ik had een paar dagen geleden een autoongeluk gehad. De tegenpartij is schuldig, die mevrouw heeft alkohol gedronken en reed te snel waardoor ze de bocht te scherp heeft genomen en in mijn auto ingereden. Dat is de eerste keer dat ik een ongeluk heb en zeker hier in Nederland weet ik niet precies waarop ik recht heb. De politie is ter plaatste geweest en ze hebben die mevrouw meegenomen om verder te kijken hoeveel heeft ze gedronken (ze had een "A-tje"). Ik kon met mijn auto niet meer rijden dus deze werd weggesleept. Ik moest overaal zelf bellen, want zelf ben ik maar met beperkt casco verzekerd zonder rechtbijstaandverzekering... Ik liet mijn auto brengen naar de garage die de verzekering van de tegenpartij heeft geadviseerd.
Maar nu snap ik iets niet: waarom is er aan mij geen vervangauto aangeboden? Ik bedoel, ik belandde in deze ellende niet door eigen schuld, maar vervangauto en alles moet ik zelf regelen. De tegenpartij is wel All risk verzekerd, die mevrouw heeft me nog vandaag gebeld en ze heeft gezegd dat ik morgen nog ff naar de garage moet bellen en om vervangvervoer te vragen, want misschien heb ik daar recht op. Zij zelf heeft wel een vervangvervoer gekregen. Bij haar verzekering hebben ze tegen mij gezegd dat ik een huurauto zou kunnen nemen en dat ik 75% van de kosten terug zou krijgen. Maar ja, ik heb daar geen geld voor, want de borg bedraagt 550 euro voor de goedkoopste auto en die kost ook 29 euro per dag....
Ik moet elke dag naar mijn werk 40 km rijden (enkele reis) en dus heb ik een auto echt nodig... Ik heb nu ff een auto van een kennis geleend, maar dat kan maar voor een paar dagen. Mijn auto wordt misschien pas morgen door een expert nagekeken, maar ik was daar bij die garage vandaag en mijn auto wordt hoogwaarschijnlijk totaal loss verklaard.... :(((
Wat moet ik nu doen? Straks zit ik zonder auto, maar moet wel blijven werken. Ik ben alleenstaande moeder met een klein kindje en heb al erg krap met geld... Willen jullie mij alstublieft helpen, ik weet niet wat ik nu moet doen...

Oh ja, de verzekering van die mevrouw weet misschien nog niet dat ze onder de invloed was tijdens het ongeval.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jun 2015 08:15

Indien Nederland, kijk dan naar http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hier zal je enkel info vinden over Belgisch recht.

Reclame

Terug naar “Algemeen”