Als er contractueel bepaald werd dat het onderhoud van de keuken voor rekening van de verhuurder is dan kan je hem in gebreke stellen . Als dat niet het geval is, zijn de problemen die je nu aangekaart hebt, de verantwoordelijkheid van uw dochter en haar medebewoners. Dan kan je niets gaan doen op het vredegerecht!schimmel in de koelkasten, verdorven voeding, toestellen vol schimmel enz.
Niet noodzakelijk. Ik heb indertijd het contract van mijn kot al in januari afgesloten, en de meeste van mijn medestudenten deden dat ook al voor april. Dan is er nog tijd genoeg om een varkensstal te creëren.Maar die stal heeft deze huurder dan wel gezien bij de bezichtiging en inhuurname, en door de ondertekening van het contract dan ook aanvaard (tenzij er een opkuis door de verhuurder in de overeenkomst stond)
Als de verhuurder zorgt voor een huisreglement wat alle inwoners moeten tekenen, en waarin hij eist dat de huurders het goed als een goede huisvader onderhouden, dan is het ook aan de verhuurder om dit te doen naleven indien dit niet zou gebeuren.het is niet aan de verhuurder om "kotmadam" te spelen he. Als je problemen hebt met de hygiëne en gewoonten van andere kotstudenten praat je met hen. De verhuurder kan in deze niets ten laste gelegd worden.