huur minigraver

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

huur minigraver

#1 , 12 jun 2015 08:47

Vorige week had ik een kraantje nodig om de tuin wat te verbouwen.
Ik had telefonisch een afspraak gemaakt om een minigraver te huren. Deze gingen ze vrijdag avond afleveren en zaterdagavond weer ophalen.

Dus 1 dag huren voor 200 euro.

Echter tot mijn verbazing leverden ze de minigraver al op vrijdagmorgen. Vrijdag moet ik de ganse dag werken, dus daar ben ik niets mee. Ik heb dan de werken zaterdag uitgevoerd. En zoals afgesproken hebben ze de minigraver zaterdag opgehaald.

Echter zie ik nu dat ze 2 dagen aangerekend hebben. Dus de rekening bedraagd 400 euro...

Kan ik hier iets aan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 12 jun 2015 09:30

Heb je schriftelijk bewijs van de verhuring.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#3 , 12 jun 2015 09:35

jammergenoeg niet... alles is telefonisch gebeurd

Reclame

denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jun 2015 09:36

Bij ons brachten ze dit morgens vroeg, en ze kwamen daar s'avonds om .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lanox
Berichten: 3828
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jun 2015 09:37

Kijk eens naar hun verhuurvoorwaarden. Het zou best wel eens kunnen dat je enkel per dag kan huren en dat je dus altijd voor vrijdag moet betalen, zowel bij levering 's morgens als 's avonds.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#6 , 12 jun 2015 09:51

volgens hun voorwaarden==> 1 dag huren is levering de avond voordien of dezelfde dag voor 8 u, op de "huurdag" zelf komen ze opnieuw om de minigraver voor 17 u.

Voor de duidelijkheid, ik heb hen vrijdag ook gebeld met de melding dat de minigraver een dag te vroeg geleverd was.
Ze melden me dat ze bewust waren van de vergissing maar dat ze er niet opnieuw om zouden komen om dan s'avonds opnieuw te leveren. Ze gingen dan gewoon zoals afgesproken zaterdag de minigraver komen ophalen...
Enkel rekenen ze nu wel die extra dag aan...
Laatst gewijzigd door mjers op 12 jun 2015 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Lanox
Berichten: 3828
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 jun 2015 09:53

Dan dient u de factuur te protesteren.

giserke
Berichten: 2434

#8 , 12 jun 2015 09:55

Bel gewoon eens dat je anders afgesproken was. Eens kijken hoe ze reageren.

Lanox
Berichten: 3828
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 jun 2015 09:56

... en neem dan ook dat gesprek op.

giserke
Berichten: 2434

#10 , 12 jun 2015 09:57

Bij ons brachten ze dit morgens vroeg, en ze kwamen daar s'avonds om .
Komt meer voor als de huur in het weekend is.
Ze brengen die vrijdagavond omdat hun personeel anders aan weekend tarief werkt.

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#11 , 12 jun 2015 09:59

ik heb al gebeld... volgens hun info hebben ze de minigraver vrijdagmorgen geleverd om er zaterdagavond opnieuw om te komen. is dus 2 dagen dus dien ik ook voor die 2 dagen te betalen.
Echter was dit niet volgens de afspraak...

LeenW

#12 , 12 jun 2015 10:23

Vertel hun dat u zonder probleem voor zaterdag betaalt, en vraag hen te bewijzen dat u die al voor vrijdag hebt besteld.

Doen ze moeilijk, factuur aangetekend protesteren.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 12 jun 2015 10:26

Factuur protesteren met AS, en hen er attent op doen dat je de graver maar voor max 1 dag had besteld, zij moeten het tegendeel bewijzen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

aceke
Berichten: 152

#14 , 12 jun 2015 12:21

heb je de urenstand gecontroleerd? hoeveel uren heb je gewerkt?

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#15 , 12 jun 2015 13:05

stuk of 10

Terug naar “Consumenten Koop”