Scheiden van een keniaanse

Titaniumford
Topic Starter

Scheiden van een keniaanse

#1 , 25 jun 2008 19:17

Ik ben bijna 3 jaar getrouwd met een meisje uit Kenia. Volgens mij ondervind ik dat dit meer op een schijnhuwelijk uitdraait , langs haar kant dan. Ze doet hier maar wat ze wilt zonder mij iets te zeggen. Ze kan hele dagen gaan werken maar nee , ze verkiest om nu en dan eens een dag in een week te werken.
Als ik zal spreken dat het zo niet meer gaat , zal ze gewoon alles afwimpelen en niet luisteren.
Ik zou willen scheiden of is er een andere mogelijkheid?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 25 jun 2008 20:48

Mja, er zijn ook Belgen die zich zo gedragen ... :wink:

En 't is niet omdat uw vrouwke niet aan uw voeten ligt dat ze u daarom niet graag ziet, he :wink:

Serieus nu ... gebruik eens de zoekfunctie van dit forum om op zoek te gaan naar mogelijke oplossingen. Trefwoorden als EOT, bemiddeling enz. kunnen veel opleveren.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Titaniumford
Topic Starter

#3 , 26 jun 2008 15:12

Ik heb ze niet naar hier gehaald om aan mijn voeten te liggen, ik was verliefd. Maar nu mag ik wel aan haar voeten liggen. Een meisje die niks had, waar ik verliefd op geworden ben. Weg gegaan thuis bij moeder, een appartement gehuurd , ze wilde niet inwonen, volledig ingericht, bruine mooie lederen salon gekocht en dat door gebeld naar Kenia, ah nee mevrouw moest een roze hebben, hopla terug laten veranderen.enz. Mevrouw koopt een auto zonder dat ik iets wist, ze had vervoer nodig voor te gaan WERKEN!!, 1 dag op de week , als ze goesting heeft en wie ligt er nu aan haar voeten, ik zeker.
Mijn verliefdheid was vlug over na 1 jaar tesamen. Ze denkt dat ieder belg maar moet grijpen achter geld.
Ik heb vrienden die ook met een buitenlandse getrouwd zijn en die leven als
2 Belgen goed bij elkaar, maar in mijn geval sorry maar ze denkt dat ze alles kan permiteren.

Reclame

lydi

#4 , 02 jul 2008 20:13

En stuurt ze ook geld naar Kenia? Want dat doen de meisjes van Thailand ook , ze nemen een man van Europa en die zorgt voor heel de familie want ze hebben allemaal kinderen van een vorige man en die zijn bij haar moeder of zuster en die moeten toch allemaal geld hebben.
En over echtscheiding weten ze alles , ze weten dat ze geld kunnen krijgen als gescheiden vrouw enz...

mapleleiah

#5 , 02 jul 2008 20:19

En stuurt ze ook geld naar Kenia? Want dat doen de meisjes van Thailand ook , ze nemen een man van Europa en die zorgt voor heel de familie want ze hebben allemaal kinderen van een vorige man en die zijn bij haar moeder of zuster en die moeten toch allemaal geld hebben.
En over echtscheiding weten ze alles , ze weten dat ze geld kunnen krijgen als gescheiden vrouw enz...
Da's allemaal een beetje heel sterk veralgemeend ... Er zijn ook wel huwelijken met buitenlandse dames uit echte liefde, hoor ... Maar er zijn zeker misbruiken.

Lenny

roadie

#6 , 03 jul 2008 12:43

Beste Lenny,

ik durf stellen dat ik doorheen de jaren, door de contacten en de dossiers, goed op de hoogte ben van de problematiek van de huwelijken met een buitenlander of buitenlandse.
Geloof me vrij: er zijn misbruiken ook langs de kant van de Belgische echtgeno(o)t(e), maar de gevallen van misbruik van de kant van de niet-Belgen zijn talrijk.
Het is hemeltergend te moeten vaststellen dat dergelijke huwelijken eindigen in (v)echtscheidingen met slechts 2 thema's: geld en de kinderen.
Is men op dat vlak in België te laks met naturalisaties: ja.
Komen er drama's van: ja.
Slechts een goede motivatie, een doorgedreven inburgering mét kennis van minstens één landstaal, werkbereidheid en ik kan zo blijven doorgaan, kunnen hieraan een oplossing bieden. Pas op: ik ben absoluut geen racist, niet haatdragend en ruimdenkend, maar mijn ervaring met talrijke dossiers bevestigt de stelling: "In België groeien de dollars aan de bomen en iedereen rijdt met een dikke auto, bij scheiding doe je dit en dat en je zit op rozen."
Als belgische man/vrouw is het een verborgen problematiek, weinig mannen/vrouwen durven toegeven bedrogen te zijn geweest of naïef, of zich te hebben laten leiden door waarden die voorbijgaand zijn: uiterlijke schoonheid, sex, leeftijd enz...
Er zijn zeer zeker misbruiken, Lenny; helaas kunnen wij als enkelingen de wetten niet maken of veranderen.

mapleleiah

#7 , 03 jul 2008 17:30

We worden natuurlijk allemaal beïnvloed door wat we zien in ons leven en ons werk ... Ik wilde alleen even reageren omdat ik ook persoonlijk weet heb van een paar mooie verhalen op dat vlak ...

Lenny

roadie

#8 , 04 jul 2008 00:41

Beste Lenny,
dit is geen aanval op je persoonlijke mening hoor.
De mooie verhalen zijn echter zo zeldzaam als het vinden van een diamant in koolgruis (of de spreekwoorelijke naald in de hooiberg).

Terug naar “Echtscheiding”