#6 , 03 jul 2008 12:43
Beste Lenny,
ik durf stellen dat ik doorheen de jaren, door de contacten en de dossiers, goed op de hoogte ben van de problematiek van de huwelijken met een buitenlander of buitenlandse.
Geloof me vrij: er zijn misbruiken ook langs de kant van de Belgische echtgeno(o)t(e), maar de gevallen van misbruik van de kant van de niet-Belgen zijn talrijk.
Het is hemeltergend te moeten vaststellen dat dergelijke huwelijken eindigen in (v)echtscheidingen met slechts 2 thema's: geld en de kinderen.
Is men op dat vlak in België te laks met naturalisaties: ja.
Komen er drama's van: ja.
Slechts een goede motivatie, een doorgedreven inburgering mét kennis van minstens één landstaal, werkbereidheid en ik kan zo blijven doorgaan, kunnen hieraan een oplossing bieden. Pas op: ik ben absoluut geen racist, niet haatdragend en ruimdenkend, maar mijn ervaring met talrijke dossiers bevestigt de stelling: "In België groeien de dollars aan de bomen en iedereen rijdt met een dikke auto, bij scheiding doe je dit en dat en je zit op rozen."
Als belgische man/vrouw is het een verborgen problematiek, weinig mannen/vrouwen durven toegeven bedrogen te zijn geweest of naïef, of zich te hebben laten leiden door waarden die voorbijgaand zijn: uiterlijke schoonheid, sex, leeftijd enz...
Er zijn zeer zeker misbruiken, Lenny; helaas kunnen wij als enkelingen de wetten niet maken of veranderen.