Hoi,
We hebben onlangs onze kinderopvang opgezegd, met aangetekend schrijven.
We zijn nu met hen in discussie omdat ze én waarborg van € 200 inhouden én opzegvergoeding vragen van 6 weken.
In de overeenkomst die we getekend hebben, staat bij het gedeelte over waarborg duidelijk vermeld dat deze wordt ingehouden bij opzegging.
Bij het gedeelte over opzegmodaliteiten staat het volgende:
"De overeenkomst kan worden opgezegd door beide partijen met een opzegtermijn van 6 weken. De postdatum van de aangetekende zending geldt als aanvangsdatum van deze opzegtermijn.
Indien het contract niet wordt opgezegd door een geval van overmacht is een opzegvergoeding van het bedrag van de waarborg verschuldigd, evenals het vaste maandbedrag voor de perioden dat het kind nog opgevangen wordt, zijnde 6 weken."
Ik baseer me van mijn kant op het feit dat ons kindje niet naar de kinderopvang gaat en er geen "perioden dat het kind nog opgevangen wordt" zijn. Ik wil dus enkel de waarborg laten vallen.
De kinderopvang stelt dat de opzegtermijn 6 weken is en het maandbedrag daarvoor moet betaald worden, onafgezien van het feit of het kindje nu opgevangen wordt of niet.
Na contact via mail heb ik ondertussen een 2e factuur gekregen met aanmaningskosten en dreigen ze met rechtzaak.
Heb ik hier een punt of kan ik maar beter snel de facturen betalen?
Alvast bedankt.
Geert