ik heb mijn woning te koop gesteld bij een makelaar maar door omstandigheden waar ik hier niet verder op in ga gaan wil ik het toch houden
het exclusiviteitscontract geld nu nog enkele weken, indien ik het nu verbreek staat er in het contract dat ik 50 procent van de gevraagde commissie op de verkoopsom moet betalen
indien het niet verkocht wordt betaal ik niks enkel wat opzoekingskosten maar stel dat er toch iemand deze laatste lopende weken een geldig bod uitbrengt moet ik 75 procent commissie betalen
het komt erop neer dat ik de gok ga wagen dat het niet verkocht wordt daar er toch weinig interesse is maar stel dat het verkocht wordt heb ik niet de financiele middelen om de makelaar in 1 keer uit te betalen, kan hij me dat verplichten of kan ik desnoods via de vrederechter maandelijkse afbetaling doen ?
ik betaal heel weinig af en huren kost mij zeker meer en daar ik er alleen voor sta en geen probleem heb met een tijdje extra zuinig te leven is afbetalen geen probleem
de som die ik tekort zou komen is zelfs minder dan 2000 euro maar die ga ik tegen dan niet hebben, een lening aangaan zie ik niet zitten en ik weet ook niet als ik er 1 zou kunnen krijgen
een ander ding dat meespeelt is dat ik en mijn vrouw apart wonen maar we zijn nog samen en hebben ook een kindje samen en 2 stiefkinderen langs haar kant
het staat zo beschreven dat bij beide overlijdens het huis naar de 3 kinderen gaat en daardoor is mijn vrouw akkoord dat ik hier blijf wonen alsook de bank dat ik alleen de hypothecaire lening verder afbetaal
vraag is nu: kan de makelaar verhaal doen op mijn vrouw daar we nog getrouwd zijn ? en bij een eventuele persoonlijke lening om dit te voorkomen gaat ze dan verplicht moeten bijtekenen ?
weet dat het een wat rare situatie is maar voor een bedrag minder dan 2000 euro hoop ik op een regeling, nog beter is geen verkoop dan heb ik me voor niks zorgen gemaakt
alvast bedankt voor reacties