1/ misbruik gerecht: ik zit in een echtscheiding die niet vlot loopt; ik had EOT voorgesteld maar mijn ex-to-be wil 1300€ netto op maandbasis van me, wat onrealistisch is gezien mijn loon slechts 2200€ bruto bedraagt. Dus is ze naar het gerecht gestapt. We hebben echter geen kinderen, er is een gezamenlijk huis, maar dat staat al te koop, dus eigenlijk zouden we vlot met een EOT moeten kunnen scheiden, met hier en daar wat externe input van het CAW of zo. Vanaf wanneer is er sprake van misbruik van het gerecht? Is "misbruik van het gerecht" of "onnodige belasting van het gerecht" een gedachtengang waar ik iets mee kan?
2/ besluiten onvolledig en oppervlakkig: op het moment van het inleiden van de echtscheiding voor de rechtbank was ik langdurig werkonbekwaam nadat ik een val van 9 meter had gemaakt. En had ik dus -als zelfstandige- geen inkomen (je bent maar verzekerd als je niets tegenkomt blijkbaar

Kan ik eisen dat de besluiten opnieuw geschreven worden? Ze zijn uiteraard neergelegd en op 15 oktober is de volgende zitting, dus ik heb nog wat tijd indien het antwoord positief blijkt.
Kan ik het heft in eigen handen nemen en mits studie en raad vragen bij advocaten in de familie- en vriendenkring (hoewel dit hoegenaamd niet mijn voorkeur wegdraagt, ik heb m'n vuile was liever niet in m'n voortuin) de procedure zelf voeren?
Alvast bedankt voor jullie input! Quinten Janne