Hallo iedereen,
Ik ben een huurcontract aangegeaan (type 3-6-9) en heb mijn opzeg gegeven in het derde jaar van de overeenkomst.
Wettelijk ben ik dus een maand schadevergoeding verschuldigd aan de verhuurder, dit staat ook zo in ons huurcontract.
Vandaag belt de verhuurder zijn immokantoor ons op om te zeggen dat wij in plaats van die maand huur de wederverhuring moeten voorzien wat neer zou komen op ANDERHALVE maand (aan commissie).
Dit staat blijkbaar OOK in het huurcontract:
"Ontbinding van de overeenkomst lastens de huurder
In geval van ontbinding van deze overeenkomst door de fout van de huurder zal deze laatste alle kosten en
uitgaven dienen te dragen voortvloeiend uit deze ontbinding, met inbegrip van een wederverhuringsvergoeding
van drie maand, de kosten voor herstelling in goede staat en het ereloon van wederverhuring verschuldigd aan
de vastgoedmakelaar die de huidige overeenkomst heeft bemiddeld."
Kan dit zomaar? De uiteindelijke som die wij moeten betalen is nu wel aanzienlijk hoger. Daarboven komt nog eens dat onze huisbaas 2 maanden heeft gewacht om het IMMO kantoor in te schakelen waardoor we misschien ook nog eens de maanden dat het pand leeg staat in afwachting van een nieuwe huurder moeten bijbetalen...
Hopelijk kan iemand ons helpen.
MVG,
Thomas