Vluchtmisdrijf? geen schade, geen derden, ....

PaulB
Topic Starter

Vluchtmisdrijf? geen schade, geen derden, ....

#1 , 08 jun 2015 14:55

In januari tijdens een avond met veel ijzel is mijn wagen van de baan geraakt op het ijs en zat ik vast in de berm. Geen schade aan wagen, geen betrokkenheid van derden, geen schade aan de openbare infrastructuur...
Doordat het al laat was en de wagen eigenlijk in niemand zijn weg stond, gevaren driehoek geplaatst, briefje achter het raam en besloten om de wagen de volgende morgen met het gepaste materiaal weer op de baan te krijgen.
De volgende morgen om 6u30 terug ter plaatste was de wagen al gesleept, geen enkel probleem, sleepkosten betaald en weer gelukkig op de baan met mijn auto, niets aan de hand dus...

Nu maanden later de politie aan deur gehad voor verhoor ivm bovenstaand "ongeval", blijkt dat dit nu naar het parket zal gaan en dat dit voor de politierechtbank zal komen onder "vluchtmisdrijf" met serieuze boete en rijverbod volgens de politieagente??? Beetje vreemd toch als er geen derden bij betrokken waren en er geen enkele sprake is van schade? Misschien toch eens een advocaat mij laten vertegenwoordigen voor de rechtbank mocht het zover komen?

Zeer vreemd, misschien nog mensen die gelijkaardige feiten hebben voorgehad, en de afloop hiervan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2015 15:00

In het PV zal toch wel staan wie de derde partij was?
Trouwens wie heeft de wagen laten wegslepen? Daar moet toch een reden voor geweest zijn?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 jun 2015 15:06

een poging tot een oplossing: schade aan de berm = schade aan openbare infrastructuur? (indien aangelegde berm)?

Reclame

PaulB
Topic Starter

#4 , 08 jun 2015 15:08

De politie heeft die wagen laten slepen, omdat deze naast de baan zat.
in het PV staan geen derden vermeld, enkel de vaststelling van mijn wagen die daar verlaten stond...er stond ook nog bij vermeld dat het 'ongeval' niet te wijten was aan overdreven snelheid. Er was niemand bij betrokken, gewoon geslipt op het ijs.
De verzekering heeft trouwens de sleepkosten betaald (€570).

PaulB
Topic Starter

#5 , 08 jun 2015 15:09

Geen schade aan de berm:) op het PV staat duidelijk dat er geen schade is veroorzaakt, niet aan de weg, niet aan mijn eigen wagen, nergens schade dus...;

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jun 2015 15:11

Zal er mogelijk toch iets aan de hand zijn... uw verzekering kan het dossier inkijken mogelijk zijn er navolgende PV waar de wegbeheerder zich burgerlijke partij heeft gesteld.

PaulB
Topic Starter

#7 , 08 jun 2015 15:17

Ook niet niet, contact gehad met de verzekering en die hebben ook niets gekregen.

PaulB
Topic Starter

#8 , 08 jun 2015 18:09

Inderdaad straffe verbalisanten! Nu reed ik ook effectief helemaal niet snel, het gebeurde in een bocht en ik reed hoogstens 20km/h, dat kan natuurlijk ook makkelijk vastgesteld worden aan de sporen.
Schade is er helemaal niet, niet aan mijn wagen, niet aan de berm, staat ook duidelijk in het PV. Daarom begrijp ik er helemaal niets van, hoe kan je nu van een ongeval spreken als er geen schade is?
Misschien onttrekken van vaststelling? Maar wat kan er vastgesteld worden buiten dat mijn wagen eigenlijk gewoon vastzat? Nu ik zal reactie van het parket afwachten en mocht het toch voor de politierechtbank komen dan stel ik een advocaat aan want ik heb helemaal niet het gevoel dat ik iets verkeerd heb gedaan!

PaulB
Topic Starter

#9 , 09 jul 2015 13:14

Ondertussen nieuws gekregen dat er geen gevolg zal worden gegeven aan het PV...

Terug naar “Algemeen”