In januari 2014 heb ik een fitnessabonnement, samen met mijn vriend, afgesloten bij de fitness bij mij in de straat. Aangezien ik al jaren last heb van mijn rug, was ik blij om eindelijk terug te kunnen sporten. Een paar weken later heb ik ontdekt dat ik zwanger was. Onder goed toezicht mocht ik blijven sporten, maar vanaf maart 2014 mocht ik niet meer gaan door instabiliteit aan de bekken. Mijn abonnement is dus bevroren geweest de rest van mijn zwangerschap (september 2014) en de maanden die hierop volgenden. Eind november 2014 mocht ik terug beginnen sporten. Door tijdsgebrek en de hele aanpassing aan mijn nieuwe leven ben ik niet veel meer geweest. In januari 2015 zijn we verhuisd naar een ander dorp, 9 kilometer verderop. Omdat ik terug ging werken, mij partner in ploegen werkt en de fitness te veraf was, is mijn vriend onze abonnenten gaan opzeggen (want we waren een jaar klant). Voor ons beiden heeft hij een formulier van stopzetting ontvangen. Eind februari heeft de fitness me opgebeld om te melden dat ik terug moest langskomen omdat ze mijn abonnement terug gingen activeren. Omdat ik al die maanden mijn abonnement heb laten bevriezen, kwam ik niet aan de 12 maanden die nodig zijn om mijn abonnement op te zeggen. Wanneer ik zei dat ik dan zou betalen voor niets (aangezien ik toch niet meer zou fitnessen), zeiden ze dat ik het abonnement op iemand anders kon laten overzetten. Aangezien we geen vrienden of familie hebben in die stad, voelde er niemand zich geroepen om het abo over te nemen. Men had mij gezegd dit eerst te negeren omdat ze me niets konden maken, maar nu heb ik een mailtje ontvangen waarin ze schrijven dat ik 114 Euro achtersta. Nu wou ik toch eens horen of ze het abonnement zomaar kunnen heropenen zonder mijn handtekening of toezegging en me deze maanden kan aanrekenen?
Ik heb namelijk het officiele formulier waarop staat dat mijn abonnement is afgelopen.
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Groeten, MiiK