Actie op website maar nu blijkbaar verkeerde prijs

fluiterke
Topic Starter

Actie op website maar nu blijkbaar verkeerde prijs

#1 , 04 jun 2015 19:27

Hoi, ik heb een aankoop gedaan op een website, hier stond een actieprijs, de vorige prijs stond erbij en deze was doorstreept. De prijs was laag, maar omdat er actie bijstond ging ik er van uit dat dit een uitverkoop was. Ik heb de bestelling geplaatst en betaald. De dag zelf kreeg ik een order bevestiging. De dag erna kreeg ik via mail ook de factuur met het aantal stuks en de actie prijs erop. Nog een dag later krijg ik een mail dat hun prijs niet juist was, maar dat dit een stuk prijs was en per verpakking zitten 5 stuks. Dus de prijs is 5 x hoger dan ik betaald heb. Maar op de factuur staat duidelijk de prijs en erbij dat dit voor 5 stuks is. Nu is de actie weggenomen en als ik de actieprijs x 5 doe kom ik uit op de prijs die nu op de site staat. Dus de actie was dan eigenlijk geen actie??? Nu wil de winkel mij niks leveren, heb ik een poot voor op te staan of moet ik gewoon mijn centen terug vragen? Zou natuurlijk graag de goederen aan de actie prijs hebben. Site is wel een Nederlandse moest dit iets veranderen?

Mvg Fluiterke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS

#2 , 04 jun 2015 20:36

Kan u overtypen wat er precies staat ivm
-prijs per stuk
-totaalprijs
Als er een fout is op de factuur, kunnen ze vragen om een rechtzetting, maar u moet niet akkoord gaan daarmee. U kan onderhandelen met hen qua prijs, vragen om een korting, maar daar moeten die niet op in gaan. Ik denk dat indien er niets wordt gevonden (u niet akkoord met hun voorstel en omgekeerd) de koop het best wordt gezien als ontbonden, ik zou er geen procedure voor aanspannen want ik weet niet hoeveel kans u maakt, iemand anders kan daar een betere schatting van maken.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 jun 2015 21:54

schatting zal afhangen van product en prijs. Als de prijs 1/5e is van de te verwachten prijs, is de kans klein dat dit als een "normale" actieprijs te verwachten is.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”