Verkoop Parkeerplaats exclusief appartement

Thomaspladijs
Topic Starter

Verkoop Parkeerplaats exclusief appartement

#1 , 04 jun 2015 14:34

Ik heb een 4-tal maanden een appartement en parkeerplaats in het gebouw gekocht voor 320.000 euro en hierop registratierechten betaald.
Omwille van werkgerelateerde zaken heb ik de parkeerplaats niet meer nodig en wil ze dus verkopen voor 25.000 euro.

Naargelang het in de akte om 2 verschillende eigendommen gaat lijkt me dit geen probleem maar ik heb wel 10% registratierechten op de gehele prijs betaald.
Er is dus geen afzonderlijke prijs betaald voor de parking dus ik vroeg mij dan af hoe het zat met de registratierechten.

Is dit een probleem voor het verkopen van de afzonderlijke parkeerplaats?

Mvg en alvast bedankt

Thomas

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS

#2 , 04 jun 2015 15:19

Ik weet niet hoe het allemaal zit, maar eventueel kan u de parkeerplek verhuren aan buren ofzo?

j.demoor

#3 , 06 jun 2015 10:56

U splitst uw eigendom niet in strijd met art.4.2.1. Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening 15 mei 2009. Dergelijke splitsing is niet verboden en dus toegelaten.
Onderzoek echter ook de statuten van het gebouw waarvan ‘appartement en parkeerplaats’ deel uitmaken.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

artemis

#4 , 06 jun 2015 11:03

Onderzoek echter ook de statuten van het gebouw waarvan ‘appartement en parkeerplaats’ deel uitmaken.
Zo zijn er gebouwen waarvan de basisaktes niet toelaten de parkeerplaats te verkopen/verhuren aan anderen dan mede-eigenaars.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2015 12:36

Omwille van werkgerelateerde zaken heb ik de parkeerplaats niet meer nodig en wil ze dus verkopen voor 25.000 euro.
En morgen wordt je afgedankt en zoek je ander werk, en terug een parkeerplaats aan 35.000 € :roll:

sloeberken

#6 , 06 jun 2015 12:55

Gaat de bank die de lening verstrekt heeft hiermee akkoord.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”