Ze is ontslagen door werkgever 1, haar contract loopt door tot hetgeen met werkgever 1 is afgesproken. Echter is er hier sprake dat werkgever 1 het bedrijf heeft verkocht naar werkgever 2. Als ik JPV goed begrijp, dan bedoelt hij dat als werkgever 2 alsnog een contract aanbied, en ze dit weigert, die werkgever 2 haar kan aangeven als werkweigeraar.JPV bedankt voor de toelichting.
Maar concreet ze wordt ontslagen en erna als de werkgever er zin in heeft dan biedt hij haar althans toch nog een nieuw contract aan maar zij wenst dat niet en dus kan ze aanzien worden als werkweigeraar?
Op die manier dient hij niet op te draaien voor de ontslagvergoeding ofzo?
Wat is dan het "nut"/zin van onstlagen te worden ...
Als het contract veel afwijkt van hetgeen ze ervoor deed, dan zal de RVA dat niet direct behandelen als een werkweigering denk ik. Hangtnatuurlijk af van hoeveel het verschilt. Hier zou het werklocatie zijn en dat weet ik niet goed of dat aanvaard wordt of niet, en dan nog zou het afhangen van de situatie. Stel dat ze gewoon enkele straten verder moet is dat al iets totaal anders dan enkele dopren/steden verder.Bedankt BrechtS
Het bertreft hier dus een andere werkgever, andere collega's, ander werkklimaat.
Een deel van de mensen moeten zelf verhuizen naar andere kantoren etc.
Ze kunnen iemand toch moeilijk verplichten te werken waar ze niet willen?
Er is volgens mij een verschil met iemand die leeft op de kosten van de maatschappij en die steeds werk weigert.
Of zie ik dat nu verkeerd?
ja. Het zal hier officieel over een andere werkgever gaan dan die die het ontslag gegeven heeftJPV bedankt voor de toelichting.
Maar concreet ze wordt ontslagen en erna als de werkgever er zin in heeft dan biedt hij haar althans toch nog een nieuw contract aan maar zij wenst dat niet en dus kan ze aanzien worden als werkweigeraar?
er is, lijkt me, sowieso geen kwestie van een ontslagvergoeding te betalen door de werkgeverOp die manier dient hij niet op te draaien voor de ontslagvergoeding ofzo?
dat werkgever 1 een beslissing kan stellen.Wat is dan het "nut"/zin van onstlagen te worden ...