Nieuwe provider (X)

durumke
Topic Starter

Nieuwe provider (X)

#1 , 26 mei 2015 14:42

Waar kan ik een klacht indienen ivm een internetprovider?
Mijn vriendin is overgestapt van Y naar X begin deze maand.
Haar tv en internet werken maar nog steeds geen gsm en huistelefoon.
Heb al zeker 15 keer naar X gebeld maar niets helpt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Topic Starter

#2 , 26 mei 2015 14:44

Forumregels nog eens goed lezen, geen namen vermelden (en al zeker niet in drukletters)

durumke
Topic Starter

#3 , 26 mei 2015 15:05

De mensen mogen gerust weten wie dit zijn. Kunnen ze eerst eens 2 minuten nadenken
voor ze beslissen over te stappen.
T'is altijd hetzelfde, veel beloven en niks doen. Hang al
3 weken aan de telefoon en er wordt niks aan gedaan.
Zou graag eens willen weten waar ik voor dit soort praktijken een klacht kan neerleggen.
Maar haar 1ste factuur om te betalen heeft ze al gehad hoor, daar zijn ze dan wel heeeeeeeel rap mee.
Laatst gewijzigd door durumke op 26 mei 2015 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1545

#4 , 26 mei 2015 15:05

rekening betaald?

durumke
Topic Starter

#5 , 26 mei 2015 15:09

Ge moet eerst een rekening krijgen voor ge kunt betalen he.................

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 26 mei 2015 15:17

De mensen mogen gerust weten wie dit zijn.
gelieve dan 15000 euro over te schrijven naar BE24377004306938 als waarborg voor de gerechtelijke procedures die we van X kunnen krijgen als uw klacht volledig onterecht was. Zoniet houdt u zich aan de forumregels.

Franciscus
Berichten: 39724
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 mei 2015 15:20

Bij deze ombudsdienst eens horen :
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ombudsman.be/diensten.aspx?ID=22" onclick="window.open(this.href);return false;

LeenW
Topic Starter

#8 , 26 mei 2015 15:20

De mensen mogen gerust weten wie dit zijn. Kunnen ze eerst eens 2 minuten nadenken
voor ze beslissen over te stappen.
T'is altijd hetzelfde, veel beloven en niks doen. Hang al
3 weken aan de telefoon en er wordt niks aan gedaan.
Zou graag eens willen weten waar ik voor dit soort praktijken een klacht kan neerleggen.
Maar haar 1ste factuur om te betalen heeft ze al gehad hoor, daar zijn ze dan wel heeeeeeeel rap mee.
Er bestaat nog zoiets als laster en eerroof, Juridisch Forum zit met de gevolgen als die firma klacht wil indienen. Dus als je mensen al dan niet terecht wil beschuldigen, doe dat dan op uw eigen website :wink:

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 26 mei 2015 15:25

Als je de procedure verkeerd doet bij een overstap kunnen er problemen opduiken met tel en gsm, dit heeft niets te maken met Y of X.
Eerst nieuwe provider kiezen en melden dat tel + nr en gsm + nr overgedragen mogen worden naar hun. Dan krijg je een brief die je getekend moet terug sturen.
Als alles werkt dan pas oude provider opzeggen, of u nr worden bevroren voor 6 maand.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

durumke
Topic Starter

#10 , 26 mei 2015 15:54

Sloeberken, de procedure is gedaan zoals het hoort. Wij zijn samen overgestapt op dezelfde dag.
Bij mij is alles in orde en bij mijn vriendin niet. Geen telefoon en geen gsm, al drie weken. Ik heb recht van klagen
want ze moet al gaan betalen voor diensten die ze NIET KRIJGT.
Mijn klacht is volledig terecht. Ze zeggen bij X al 3 weken aan een stuk dat het in orde komt.
En JPV, uw bankrekening nummer moogt ge hier wel plaatsen maar de naam van de provider niet.

Lanox
Berichten: 3827
Juridisch actief: Nee

#11 , 26 mei 2015 16:19

Omdat het blijkbaar een moeilijke bevalling is: http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561

Er is nog steeds een groot verschil tussen vrijwillig informatie over uzelf op het forum te plaatsen en een derde al dan niet lasterlijk op het forum te beschuldigen.

Franciscus
Berichten: 39724
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 mei 2015 16:27

Laster en eerroof, lasterlijke aantijgingen en aanverwante misdrijven zijn strafbare feiten.
Bij heterdaad kan en zal de politie uw privé gegevens opvragen bij JF.

Het zijn trouwens geen klachtmisdrijven dus politie kan ambtshalve PV opstellen.
Bij geen heterdaad zal er een kantschrift van het parket bij JF terechtkomen of een bevelschrift van een onderzoeksrechter.
JF zal dan verplicht zijn uw gegevens door te geven.

U zal dan worden uitgenodigd door politie voor een Salduz II verhoor of een Salduz III verhoor - in dat geval zal u het recht hebben voorafgaandelijk een advocaat te raadplegen

durumke
Topic Starter

#13 , 26 mei 2015 16:31

Lees hier dan maar eens al de ervaringen van mensen die zich bedrogen voelen en gewoon willen dat dat opgelost raakt.
http://www.ontevredenklanten.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja, dat zal ook wel niet mogen zekers.?????????????
En laster en eerroof??????? Laat me niet lachen, laat de politie maar komen.
Ik woon op de zeedijk in de Haan, nr. 35
Laatst gewijzigd door durumke op 26 mei 2015 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Topic Starter

#14 , 26 mei 2015 16:38

Lees hier dan maar eens al de ervaringen van mensen die zich bedrogen voelen en gewoon willen dat dat opgelost raakt.
http://www.ontevredenklanten.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja, dat zal ook wel niet mogen zekers.?????????????
En laster en eerroof??????? Laat me niet lachen, laat de politie maar komen.
U vindt het mss allemaal voor te lachen, JF niet. U bent akkoord gegaan met het reglement, hou u er dan ook aan.

Franciscus
Berichten: 39724
Juridisch actief: Nee

#15 , 26 mei 2015 16:49

Wel dat is de gewone standaard procedure.
De door u aangehaalde website is trouwens zelf niet in regel met zijn te verstrekken info.
Best eens melden aan FOD economische zaken en privacy commissie.

Terug naar “Consumenten Koop”