DRINGEND: Prijsverschil - oneerlijke reclamepraktijken ?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: DRINGEND: Prijsverschil - oneerlijke reclamepraktijken

#16 , 18 mei 2015 08:52

Tja, en de frequentie dat iemand een matras koopt is véél lager dan de frequentie waarmee iemand een DVD of bluray koopt. Dat een ontevreden matrassen-klant niet meer terugkomt, is dus minder erg dan wanneer een ontevreden dvd-koper die niet meer terugkomt. Die matrassenklant zou je immers toch maar ten vroegste binnen 10 jaar terug zien, dus wat kan het die verkoper schelen of die klant al dan niet tevreden is? Liever het geld nu binnenrijven dan binnen 10 jaar, zal die gedacht hebben...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden

#17 , 19 mei 2015 12:48

Als ik thuiskom zie ik dat er een prijsverschil is van 200 Euro tussen wat op de website aangekondigd wordt en wat me in de winkel aangerekend werd.
Ik bel dus naar hun call center en daar zegt men me dat ieder van hun winkels vrij is om zelf hun prijzen te bepalen en ze dus niets voor mij kunnen doen.
in de toekomst niet twijfelen http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21

#18 , 19 mei 2015 13:03

Topic starter heeft weinig reden om een klacht in te dienen. Het is een bedrijf niet verboden om de artikelen in hun webshop anders te prijzen dan de artikelen in hun fysieke winkels. Als de prijs van het toestel duidelijk aangegeven stond in de winkel, en het is die prijs die aangerekend werd, dan is dit in orde. Prijs in de webwinkel staat hier volledig los van.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

ganapathi tantra

#19 , 24 mei 2015 10:20

Altijd grappig om te lezen dat men altijd denkt in één richting. Maw van bedrijf naar consument zijn de regels niet strikt toe te passen anders zal men worden gebrandmerkt. Maar een consument naar een bedrijf mag/moet zonder enige twijfel de regels toepassen zonder enige overweging van wat in zijn belang is of zou kunnen zijn. Nu niet en ook niet later
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

sloeberken

#20 , 24 mei 2015 11:00

Men zou toch veronderstellen dat de prijzen vermeld op hun website dezelfde zijn als in elk van hun winkels, zo niet dat dit ook vermeld word op hun website.
Ik denk toch als dit niet zo is dat dit juridisch aangevochten kan worden, bedrieglijke reclame is toch strafbaar.

http://elfri.be/rechtspraak/bedrieglijk ... -strafbaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW

#21 , 24 mei 2015 11:33

Men zou toch veronderstellen dat de prijzen vermeld op hun website dezelfde zijn als in elk van hun winkels, zo niet dat dit ook vermeld word op hun website.
Ik denk toch als dit niet zo is dat dit juridisch aangevochten kan worden, bedrieglijke reclame is toch strafbaar.

http://elfri.be/rechtspraak/bedrieglijk ... -strafbaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet akkoord dat men dit mag veronderstellen. Het is toch logisch dat een online winkel andere onkosten maakt en dus andere prijzen kan hanteren?

sloeberken

#22 , 24 mei 2015 12:09

Niet akkoord dat men dit mag veronderstellen. Het is toch logisch dat een online winkel andere onkosten maakt en dus andere prijzen kan hanteren?
Als dit uitsluitend over een online winkel gaat ok, maar grote winkelketens met een website, andere prijzen hanteert dan in hun winkels.
Het zou eerder omgekeerd moeten zijn en goedkoper, via de website moet het nog geleverd worden, heeft de consument nog eens 14 dagen bedenktijd.
Een consument is toch in de veronderstelling dat de prijzen van een grote winkelketen op hun website dezelfde zijn als in hun winkel.
Toch zie ik soms op hun website dat het goedkoper is als je het zelf afhaalt.
Dit kom je enkel tegen bij ketens die veel geld aan tv reclame besteden, en de goedkoopste willen zijn. Ik bent toch niet gek, reclame.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 24 mei 2015 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW

#23 , 24 mei 2015 12:15

Maar dat zijn vaak aparte franchises die losstaan van het moederbedrijf. Mits het in de kleine lettertjes staat dat een korting alleen in de winkel of alleen online wordt gegeven, valt hier m.i. weinig tegen te doen.

sloeberken

#24 , 24 mei 2015 12:21

Maar dat zijn vaak aparte franchises die losstaan van het moederbedrijf. Mits het in de kleine lettertjes staat dat een korting alleen in de winkel of alleen online wordt gegeven, valt hier m.i. weinig tegen te doen.
Toch staat op hun website heel wat anders.

ganapathi tantra

#25 , 24 mei 2015 12:41

We worden toch dagelijks om het kwartier gebombardeerd met "bedriegelijke" reklame. Wees nu eens niet naief en luister eens met aandacht naar al die boodschappen, kijk naar de kleine sterretjes en lettertjes enz enz enz . Uitspraken zoals "ik heb het beste" is nog te plaatsen, maar geafficeerde/genotterde prijzen zonder poespas zijn mijn inziens toch klaar en duidelijk. En niemand legt u de verplichting op om dat daar of daar te kopen. Straks gaan we beginnen dat de ene winkelier een bedrieger is en de andere niet omdat er euro's verschil op zitten. Iedereen verkoopt zijn vel zo duur mogelijk dat is ieders recht. Je loon is in deze toch ook beetje vergelijkbaar. Waarom vind jij dat je meer mag kosten als dezelfde job van je collega ? De ene winkelier mag dan al meer service geven voor die paar euro's voor het zelfde product. Denk daar ook eens aan

sloeberken

#26 , 24 mei 2015 16:46

We worden toch dagelijks om het kwartier gebombardeerd met "bedriegelijke" reklame. Wees nu eens niet naief en luister eens met aandacht naar al die boodschappen, kijk naar de kleine sterretjes en lettertjes enz enz enz . Uitspraken zoals "ik heb het beste" is nog te plaatsen, maar geafficeerde/genotterde prijzen zonder poespas zijn mijn inziens toch klaar en duidelijk. En niemand legt u de verplichting op om dat daar of daar te kopen. Straks gaan we beginnen dat de ene winkelier een bedrieger is en de andere niet omdat er euro's verschil op zitten. Iedereen verkoopt zijn vel zo duur mogelijk dat is ieders recht. Je loon is in deze toch ook beetje vergelijkbaar. Waarom vind jij dat je meer mag kosten als dezelfde job van je collega ? De ene winkelier mag dan al meer service geven voor die paar euro's voor het zelfde product. Denk daar ook eens aan
Misschien eens het onderwerp van TS lezen.

ganapathi tantra

#27 , 24 mei 2015 19:56

heb ik gedaan en ik zie niks verkeerd alleen verschillende percepties niks illegaals. Maar dat kan men blijkbaar niet hebben. Men moet een schuldige vinden of die nu bestaat of niet

Terug naar “Consumenten Koop”