Mijn moeder en ik wonen al samen sinds ik geboren ben. Ongeveer 11 jaar geleden kreeg ze borstkanker en dit is ongeveer een 4 jaar geleden uitgezaaid in de botten, terminaal dus.
Sindsdien heb ik haar financiele dingen overgenomen.
Ik heb op een gegeven moment gezien dat ze redelijke sommen geld afhaalde (om uit te delen aan mijn broers) en heb haar toen gezegd dat haar rekeningen en medicijnen voor gingen op alles en dat ik vanaf nu 1000 euro op een spaarrekening zou zetten en als er iets betaald moest worden, ik dit dan op haar gewone rekening doorstortte. Zij ging hier mee akkoord.
Ondertussen heeft een van men broers het gedaan gekregen om zijn auto's op haar naam te zetten om zo inbeslagname te voorkomen (resultaat is dat mijn moeder voor alle rompslomp opdraait) EN dat zij een lening (in godsnaam hoe kan een palliatief persoon nog een lening vast krijgen???) heeft gedaan voor hem van 5000 euro.
Dus je kan al raden dat het van kwaad naar erger gaat.
Vorige week is het tot een ruzie gekomen dat zij mij beticht van diefstal omdat ik die 1000 euro elke maand afhaalde (er kan bewezen worden aan de hand van een aparte rekening wanneer het geld er op kwam en wanneer ik terug doorstortte naar haar rekening) en heb ik gezegd dat het voor mij hier stopt en dat ik niks meer ermee te maken wil hebben.
Nu heeft zij op twee dagen tijd al 400 euro afgehaald, zogezegd voor medicatie (ik weet dat ze maandelijks een medicatiekost heeft van ongeveer een 200 euro) dus ik heb bang dat ze nu "the golden age" wil beleven en alles gaat spenderen aan ofwel nutteloze dingen ofwel men broers en daarmee haar rekeningen niet meer gaat betalen.
De clou: haar domicilieadres staat dus hier, op het huis dat mijn vriend en ik gekocht hebben onlangs.
Wat kan ik doen om te voorkomen dat ik door haar geldstrooien mee in een zwart gat van schulden ga getrokken worden?