Dubbel geboekt

sc_stefanie
Topic Starter

Dubbel geboekt

#1 , 19 jun 2008 12:01

Beste

Vorige week wilden we via internet zelf een reis boeken. Maar aangezien de vertrekdatum slechts enkele dagen later was hebben we de operator gecontacteerd, met de vraag wat het beste zou zijn: elektronisch boeken of via het reisbureau. De telefoniste vertelde ons dat de gewenste vertrekdatum (22 juni) niet meer beschikbaar was (hoewel het via internet wel kon geboekt worden), maar stelde voor om voor de 25e juni een aanvraag te doen. We moesten enkel onze gegevens doormailen. Dit kon 48 uren duren vooraleer we iets meer wisten. We waren in de veronderstelling dat deze aanvraag vrijblijvend was en zeker niet bindend!!!
De dag nadien hebben via een andere operator dezelfde reis zonder probleem kunnen boeken, aan een voordeliger tarief.
We hebben uit beleefdheid de eerste operator per mail laten weten dat we de reis toch niet gaan kiezen.
Vandaag, bij het nalezen van onze mails, zien we dat we een bericht hebben van de eerste operator, waarin deze ons er op wijst dat we de reis geboekt hebben. Volgens hun is een aanvraag een boeking! Dit was dus niet de bedoeling. Nu zitten we dus met een dubbel geboekte reis.
In de eerste instantie moesten we 80% annulatiekosten betalen, dit hebben we kunnen bedingen naar 10%. Zijn we verplicht dit te betalen?

Graag snelle reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth

#2 , 19 jun 2008 15:07

Beste,

Ik weet niet of er bij reizen de mogelijkheid bestaat om te annuleren na boeking.

Wat ik wel kan zeggen is : als zij zomaar van 80% nar 10% gaan lijkt het mij dat ze toch nog iets uit de brand willen slepen en denk ik zelfs dat u die 10% ook niet moet betalen.

Ten tweede : kunnen zij bewijzen dat u die aanvraag per telefoon hebt gedaan? Hebben zij uw gesprek op band? Ik zou eerlijk gewoon aan hen vragen of zij bewijs hebben dat u die reis hebt 'aangevraagd'.

Ik heb geen ervaring wat rechtsspraak betreft, ik spreek uit mijn eigen ervaring.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”