Beste
Vorige week wilden we via internet zelf een reis boeken. Maar aangezien de vertrekdatum slechts enkele dagen later was hebben we de operator gecontacteerd, met de vraag wat het beste zou zijn: elektronisch boeken of via het reisbureau. De telefoniste vertelde ons dat de gewenste vertrekdatum (22 juni) niet meer beschikbaar was (hoewel het via internet wel kon geboekt worden), maar stelde voor om voor de 25e juni een aanvraag te doen. We moesten enkel onze gegevens doormailen. Dit kon 48 uren duren vooraleer we iets meer wisten. We waren in de veronderstelling dat deze aanvraag vrijblijvend was en zeker niet bindend!!!
De dag nadien hebben via een andere operator dezelfde reis zonder probleem kunnen boeken, aan een voordeliger tarief.
We hebben uit beleefdheid de eerste operator per mail laten weten dat we de reis toch niet gaan kiezen.
Vandaag, bij het nalezen van onze mails, zien we dat we een bericht hebben van de eerste operator, waarin deze ons er op wijst dat we de reis geboekt hebben. Volgens hun is een aanvraag een boeking! Dit was dus niet de bedoeling. Nu zitten we dus met een dubbel geboekte reis.
In de eerste instantie moesten we 80% annulatiekosten betalen, dit hebben we kunnen bedingen naar 10%. Zijn we verplicht dit te betalen?
Graag snelle reactie