Op 14 juli 2006 hebben ik en mijn echtgenote een onderhands document opgesteld van appart wonen (zelf voorlopige en dringende maatregelen op papier gezet)
Ik ben gaan wonen in een huisje wat ik huurde (huurcontract 15 juli 2006 op mijn naam) - niet ingeschreven in de gemeente toendertijd waar ik woonachtig was
Op 1 juli 2007 (huurcontract) ben ik verhuist naar Antwerpen en op 26 juli 2007 heb ik me officieel ingeschreven in deze gemeente
Ik ga nu verhuizen naar Frankrijk - per 1 augustus 2008
En een handelsfonds kopen (banklening etc..)
Hiervoor MOET/WIL ik gescheiden zijn,
EOT lukt niet, we komen niet overeen.
Inmiddels advocaat verzoekschrift laten opstellen voor EOO, en hij wilt nu wachten tot de 26e juli tot de effectieve indiening. = 1 jaar na datum inschrijving huidige woonplaats Antw. dit betekend uitspraak door rechter pas oktober/november, hierop kan ik NIET wachten, ik moet een oplossing hebben voor 1 augustus as.
Heeft dit zin??, gezien de bovenstaande situatie? Ben toch al meer dan 1 jaar uit elkaar, hiervan zijn 1e huurcontract en onderhandse maatregelen toch bewijs van?
Kan ik nog via de vrede rechter voorlopige en dringende maateregelen vragen? zodat ik zakelijk verplichtingen kan aangaan zonder dat mijn vrouw (bijna ex) moet meetekenen?
kan dit sneller gaan? krijg ik dat nog rond binnen 1 maand? heeft dit zin om zakelijke verplichtingen aan te kunnen gaan?
Mijn advocaat houdt vast aan de 26e en wachten tot de datum van echtscheiding ergens pas in oktober/ november
Zijn er nog andere oplossingen?
Alvast bedankt voor de reacties.
J.