te dure verhuiswagen

LeenW

Re: te dure verhuiswagen

#31 , 20 apr 2015 15:28

Het probleem is, als het voor de rechtbank komt, en je verliest, je nog met een groter bedrag opgezadeld zal zitten.
Maar daarom spreekt die advocaat ook zo'n dreigende taal, mensen intimideren zodat ze hun klacht intrekken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kwispel
Topic Starter

#32 , 20 apr 2015 16:05

Ik ben van mening dat wanneer je recht in je schoenen staat, je niets te vrezen hebt. Dit was duidelijk afpersing en natuurlijk zal hun advocaat schrijven wat ze willen en enkel hun versie van de feiten hebben vernomen.

Didymus

#33 , 20 apr 2015 16:14

Een advocaat die zich schriftelijk eens goed laat gaan met slechts kennis van wat zijn cliënt hem heeft verteld, dat is gewoon een poging tot intimidatie. Niet op ingaan en bij je standpunt blijven; waarschijnlijk zullen ze uiteindelijk (moeten) inbinden.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

LeenW

#34 , 20 apr 2015 16:22

Je moet er ook niet meteen vanuit gaan dat die advocaat maar 1 kant van het verhaal kent. Het kan even goed zijn dat hij gewoon meedoet met deze praktijken, zolang ze hem maar betalen ;)

Didymus

#35 , 20 apr 2015 16:28

Uiteraard, maar je kan hem (nu nog) het voordeel van de twijfel gunnen.
"sowieso" schrijf je zo.

kwispel
Topic Starter

#36 , 18 mei 2015 15:56

Vandaag na ruime tijd antwoord gehad van FOD Economie. Kort samengevat: ze houden er hun handen af. Het staat hen vrij om te vragen wat ze willen, zij houden zich met de zaak niet bezig.
De verhuisfirma zelf heeft eens gebeld om te schelden. Zeer gemeen en laag volk, maar wel sluw genoeg om zwakke mensen op te lichten.

Wat me wel weer stoort, is dat zo'n oplichtersfirma werd aangeraden door het OCMW van de gemeente. Nu, de OCMW-voorzitter daar is al niet van de snuggersten ( veel pintjes pakken, trakteren op café en zo pakken stemmen verzamelen) en het verwondert me niet dat die met dit soort volk in contact staat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#37 , 18 mei 2015 19:38

OCMW die een bepaalde verhuisfirma aanraad?
Eens met oppositie bellen.
Met de Vlaamse ombudsdienst ...mogelijk belangenvermenging

kwispel
Topic Starter

#38 , 18 mei 2015 21:36

Mijn moeder had gewoon aan de ocmw-bediende gevraagd: welke firma kunnen jullie me aanraden en die zeiden toen: oh maar firma x hebben we goede ervaringen. Met alle gevolgen van dien.

LeenW

#39 , 18 mei 2015 21:40

Zucht, en dat komt dan van een openbare instelling. Het correcte antwoord was natuurlijk: "Wij moeten daar neutraal in zijn en kunnen dan ook niets aanbevelen."

Maar goed, je gaat dit niet kunnen bewijzen. En zelfs dan ben je nog geen stap verder.

Sirkii

#40 , 18 mei 2015 21:42

Mijn moeder had gewoon aan de ocmw-bediende gevraagd: welke firma kunnen jullie me aanraden en die zeiden toen: oh maar firma x hebben we goede ervaringen. Met alle gevolgen van dien.
Wel k zou Franciscus z n raad opvolgen. Beleefde AS naar ocmw voorzitter met kopie (per gewone brief) naar burgemeester, oppositie en zvzntueel de lokale pers. Wel neutraal blijven om laster en eerroof te vermijden.

kwispel
Topic Starter

#41 , 19 mei 2015 12:16

Al grondig contact gehad met de OCMW voorzitter en die staat constant en volledig aan de kant van zijn personeel. Is een man met een zeer laag IQ en zijn beleid weerspiegelt dat enorm. De burgemeester zit in dezelfde partij, had die al eens aangeschreven ivm andere zaken van mijn moeder ( aangetekend zelfs) en geen enkele reactie.
Het is een gemeente die de laatste tijd zeer negatief in het nieuws komt. Ze laten parking aanleggen waar geen auto tussen de parkeerstroken raakt en geven er dan een uitleg aan genre: we gaan dat niet veranderen want met een beetje moeite moet dat lukken. Maakt de regionale televisie er een reportage rond en zie je dat echt niemand daar kan parkeren en pas veel later beslissen ze om de lijnen te herschilderen.

Op de markt laten ze dan soort bumpers installeren waardoor de marktkramers niet meer kunnen staan en waar gewonden vallen.

Ok, dat heeft niets te maken met deze zaak op zich, maar heb wel gemerkt dat de gemeente enorm domme, ondoordachte beslissingen neemt en dat wordt ook weerspiegeld in deze zaak.

Vandebos

#42 , 19 mei 2015 14:37

Geen lid van Testaankoop?

kwispel
Topic Starter

#43 , 22 mei 2015 13:48

Neen, geen lid van test aankoop. Dat van de oppositie lijkt me nog het beste idee, maar hoe bekijk je wie er in de oppositie zit per gemeente en naar wie stuur je het dan precies? Wat doen zij dan ( of wat kunnen-horen zij te doen)?

LeenW

#44 , 22 mei 2015 13:51

Maar wat hebt u van bewijs van hetgeen u beweert over het OCMW?

kwispel
Topic Starter

#45 , 22 mei 2015 22:50

dit is slechts een deel van wat er is misgelopen, het ocmw heeft mijn moeder gewoon voor de gek gehouden. Schreven haar ook aan van: we doen niets meer voor u, want u heeft al uw kansen en afspraken geweigerd. Terwijl er qua afspraken niets op papier stond.

Terug naar “Consumenten Koop”