Wijziging overeenkomst co-ouderschap

sybilleottevaere
Topic Starter

Wijziging overeenkomst co-ouderschap

#1 , 18 mei 2015 10:25

Beste,

mijn ex en ik hebben een regeling van 2 nachten/3 dagen voor ons dochter (8 jaar).
Dit liep uitstekend voor haar omdat zij geen van beiden lang moest missen. Dit is ook mogelijk omdat wij maar drie straten van elkaar wonen. Naast haar boekentas moet ook niks verhuisd worden want we zijn georganiseerd op beide plaatsen zodat ze ongeveer alles bij beide ouders heeft. Toen we per uitzondering (verjaardag ex) eens 4 dagen geprobeerd hadden was dit voor haar veel te lang en wil ze dit niet meer.
Mijn ex heeft een nieuwe vriendin (sedert 3 maanden, nog getrouwd, Amerikaanse nationaliteit, woont in Roubaix) en nu wil hij onze regeling al na 7 maanden wijzigen in week/week. Ons dochtertje ziet dit compleet niet zitten en is in paniek. Zij gaat niet graag meer naar haar papa als die vriendin met haar kind er is en wil al helemaal niet mee naar haar huis in Roubaix. Ze heeft totaal geen klik met die vrouw en haar kind en wil dit ook niet. Ze begrijpt haar eigen papa niet meer als ze bij hem gaat omdat ze daar nu allemaal Engels praten. Mijn ex gebruikt als argument dat ons dochter met week/week meer stabiliteit en een thuis zou hebben en meer zou open komen. Ik vrees dat als het week/week wordt zij volledig zal dichtklappen. Nu ventileert ze tegen mij heel veel om de twee dagen omdat ze tegen haar papa veel niet durft te zeggen wat betreft haar gevoelens. Als zij dit allemaal een week zal moeten opkroppen komt dit niet goed voor haar. Hij denkt dat hij dit heel gemakkelijk zal winnen omdat de meesten met week/week werken?

Mvg,
S.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 18 mei 2015 10:45

En wat is uw vraag?

sybilleottevaere
Topic Starter

#3 , 18 mei 2015 11:51

Of hij inderdaad zo gemakkelijk week/week zal krijgen

Reclame

duma

#4 , 18 mei 2015 11:54

Dat is natuurlijk een moeilijke vraag, maar waarschijnlijk wel.
week/week brengt veel meer stabiliteit en regelmaat in het leven van een kind en zorgt voor minder afscheid nemen.
Enkel bij echt kleine kinderen wordt er soms een regeling uitgesproken zodat ze niet te lang van eender welke ouder weg moeten zijn, maar bij een kind van 8 is dat argument er niet meer.

Wat zou uw argumentatie zijn?
Wordt er in de vakanties ook zo vaak gewisseld?

Turaki

#5 , 18 mei 2015 12:00

En uw angst dat dit voor het kind te moeilijk zal zijn is onterecht. Het zal even aanpassen vragen, maar kinderen gaan daar in het algemeen veel beter mee om dan de ouders zelf. Het is zelfs zo dat bij kinderen waar dit moeilijk gaat, dit eerder te wijten is aan de ouders die hier slecht mee omgaan, en dit dan opgepikt wordt door het kind.

duma

#6 , 18 mei 2015 13:28

Een waarheid als een koe, Turaki!

Terug naar “Andere”