#3 , 16 mei 2015 00:15
Als het kan helpen, ik heb die vraagstelling ook gedaan aan ziekenfonds. Zelfstandige in bijberoep is mogelijk bij invaliditeit. Dan moet je wel je inkomsten elke maand gaan aangeven bij hen en wordt dit van je uitkering getrokken. Als inkomsten lager zijn dan krijg je nog de rest bij gepast. Zijn inkomsten hoger dan heb je meer verdient.
1 belangrijk punt. Men houdt rekening met bruto inkomen. Dus belastingen en sociale lasten (en eventuele andere kosten) dienen natuurlijk ook nog betaald te worden dan aangezien het een belastbaar inkomen is. Wat bij uitkering niet belastbaar (of met vrijstelling) is als invalide.
Dus overweeg goed of dit wel voordelig gaat zijn en of er kans in zit dat je er meer mee zou gaan verdienen dan je uitkering op termijn, want dat is wel het doel veronderstel ik. En altijd goedkeuring vragen aan adviserend geneesheer voor je eraan begint.
Hopelijk kan dit al wat helpen maar vraag het gewoon nog eens na bij ziekenfonds zelf. Als ze daar niet meteen antwoord geven of rond de pot draaien kan je beter ander ziekenfonds zoeken of naar hoofdkantoor bellen. Heeft bij mij ook wat geduurd voor ik antwoorden had.