Dan moet hij met de achterwielen over voetpad rijden.Waar staat dit in de wet? Tenzij het gaat over uitzonderlijk vervoer, maar dan moet hij hier een vergunning voor hebben.de vrachtwagen mag de volle witte middenlijn overschrijden als het technisch niet anders kan door de afmetingen van het voertuig .
Ook een overtreding, en ook hier mag niet volgens de wet. Wederom tenzij mits een vergunning uitzonderlijk vervoer.Dan moet hij met de achterwielen over voetpad rijden.Waar staat dit in de wet? Tenzij het gaat over uitzonderlijk vervoer, maar dan moet hij hier een vergunning voor hebben.de vrachtwagen mag de volle witte middenlijn overschrijden als het technisch niet anders kan door de afmetingen van het voertuig .
Als u dit toepast moet er ook begeleiding bij zijn.Ook een overtreding, en ook hier mag niet volgens de wet. Wederom tenzij mits een vergunning uitzonderlijk vervoer.
Er bestaat nog een véél simpelere manier om dit soort onnodige situaties te voorkomen: gezond verstand gebruiken alvorens u linksaf slaat .... (zie verder)Ik denk eerder aan een fout van de wegbeheerder dat zo'n vrachtwagen daar legaal kan komen, en dat was dan ook de reden dat ik het filmpje naar de wijkagent heb gestuurd om deze situatie in de toekomst te vermijden door vrachtwagens te ontmoedigen daar te komen.
Nope ....
Hier staan blijkbaar weinigen er bij stil dat ik het wel ben die een ongeval heb vermeden door bij confrontatie direct naar rechts uit te wijken.
Niet alle uitzonderlijk vervoer moet onder begeleiding.Als u dit toepast moet er ook begeleiding bij zijn.
Ik heb geen pleidooi gehouden om alles meteen te beboeten. Ik heb enkel gewezen op de wetgeving hieromtrent. En eerlijk? Soms mag er wel wat strenger opgetreden worden.Als we voor trucks en bussen de wegcode voor 100% gaan toepassen, dan gaan er in Belgie veel stil staan.
Er bestaat ook zoiets als uitzonderlijke situaties.
Dus als er een foutparkeerder staat aan een doorlopende witte lijn, wat nogal eens gebeurd, mag niemand meer doorrijden.
Misschien beter naar het gemeentebestuur, met de vraag om daar een verbod voor vrachtwagens in te stellen.en dat was dan ook de reden dat ik het filmpje naar de wijkagent heb gestuurd om deze situatie in de toekomst te vermijden door vrachtwagens te ontmoedigen daar te komen.
Is niet omdat jij denkt dat iets moet veranderen, dat iedereen zo denkt. De naïviteit ligt bij u, niet bij de wijkagent zijn vriendenkring.Misschien beter naar het gemeentebestuur, met de vraag om daar een verbod voor vrachtwagens in te stellen.en dat was dan ook de reden dat ik het filmpje naar de wijkagent heb gestuurd om deze situatie in de toekomst te vermijden door vrachtwagens te ontmoedigen daar te komen.
Ik ben zo naief geweest te denken dat de wijkagent daarvoor de nodige stappen zou zetten. Niet dus.
Bedrijf hoort blijkbaar tot zijn vriendenkring...