inkoop huis

viergo
Topic Starter

inkoop huis

#1 , 15 jun 2008 10:19

ik zou willen het huis inkopen en mijn ex was akkoord met de geschatte prijs! nu 2 maanden later heeft meneer zich bedacht en wil op eigen kosten nog een schatter laten langs komen! nu is de kans groot dat de prijs hoger ligt zodat het alsmaar moeilijker word voor mij om het dan in te kopen! graag zou ik met mijn 2 kids blijven wonen;hoeveel schatters kan ex dan nog nemen? hoever kan hij het drijven?mijn advocaat zegt dat ik moet procederen maar hoeveel kost zoiets?we zijn al van september bezig met EOT! ik ben moegetergd!

bij voorbaat dank,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2008 21:36

En waarom moet u volgens uw advocaat procederen?

Zorg dat u eerst weet wat de normale verkoopwaarde van de woning is.

scorpioen

viergo
Topic Starter

#3 , 16 jun 2008 14:58

beste scorpioen,

ik heb zo het gevoel dat de advocaat van mijn ex alles kan!kheb nu voor de eerste keer allimentatie gehad, we zijn intussen al meer dan 10 maanden verder! de eerste schatting vond plaats bijna 4 maanden geleden door een officium die normaal aangesteld word door het gerecht als we niet overeenkomen over de waarde van het huis, dus ik denk een heel correcte schatter! mijn ex was eerst akkoord met de prijs! 2 maanden later plots niet meer! ex wil blijkbaar nog meer en nu word een landmeter aangesteld die ook meestal word aangesteld door het gerecht! wat als de prijs mij te hoog is?hoeveel schatters mogen er nog langskomen?

grtz

Reclame

scorpioen

#4 , 16 jun 2008 16:37

Ik vermoed dat u nog steeds in het stadium van onderhandelingen zit.

Aan u te oordelen of u akkoord kan gaan met het voorstel van tegenpartij. Zoniet moet de zaak via het gerecht opgelost worden en zal de rechtbank uiteindelijk bepalen welke prijs voor de woning dient betaald te worden.

scorpioen

viergo
Topic Starter

#5 , 16 jun 2008 16:49

we zijn inderdaad nog aan het onderhandelen, maar hoelang duurt een procedure? en als ik procedeer moet mijn ex ook betalen? wat kost het ongeveer?

viergo

scorpioen

#6 , 16 jun 2008 19:03

Onmogelijk te zeggen hoelang een procedure vereffening en verdeling duurt. Er wordt een notaris aangesteld, die moet een voorstel van vereffening opmaken, zijn partijen het niet eens komst de zaak nog eens voor de rechtbank ...

Dus ook niet te voorspellen wat het ereloon van de advocaat zal zijn ...

scorpioen

Terug naar “Echtscheiding”