Uitkeringen bij studies knelpuntberoep

meneerder
Topic Starter

Uitkeringen bij studies knelpuntberoep

#1 , 14 mei 2015 05:47

Om wat geld te verdienen en tergelijkertijd te studeren heb ik mijn voltijdse studies na het vierde middelbaar beëindigd (ik was 18). Nu heb ik een geschiedenis van interimjobs en studeren bij de examencommissie voor mijn diploma Wetenschappen-Wiskunde. Er werd mij een jaar geleden gezegd dat ik binnen 320 dagen werkzoekend te zijn recht zou verkrijgen op uitkeringen. Een jaar lang had ik gewerkt. Indien ik werk zocht, was ik altijd in orde bij de RVA, en had slechts positieve evaluaties. Maar na die 320 dagen had ik een aanvraag gedaan en kreeg ik te horen dat ik geen recht heb op uitkeringen omdat ik niet van Belgische nationaliteit ben of afkomstig van een land die geen overeenkomst had gesloten omtrent werkloosheidsuitkeringen. Ik ben wel reeds in het bezit van een Belgische verblijfstitel van onbepaalde duur.

Nu is mijn vraag of ik dat recht ga hebben wanneer ik in academiejaar 2015-2016 studies ga doen voor een knelpuntberoep in de geneeskunde. (In het geval dat ik nog steeds geen Belgische nationaliteit zal hebben.)

Ik heb reeds nationaliteit proberen aan te vragen, maar doordat een aantal wetten gewijzigd waren moet ik een nieuwe geboorteakte aanvragen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 mei 2015 06:42

Welke nationaliteit heb je?

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”