Hallo, op de vage hoop dat hier een oplossing voor is:
Ongeveer een maand geleden probeerde ik online mij in te schrijven bij Basic Fit. Hierbij vulde ik mijn bankrekeningnummer en BIC-code in, maar kreeg de melding dat het geweigerd werd/mislukte of iets in die aard.
Ik probeerde dit enkele keren en gaf uiteindelijk op. Wel kreeg ik 2 emails met een ’’bevestiging‘‘ van mijn inschrijving maar door de foutmeldingen ging ik ervan uit dat dit een foutje was.
Ongeveer een week later krijg ik maar liefst 3 maal dezelfde envelop met bijgesloten lidkaart, algemene voorwaarden, ‘‘mandaat SEPA europese domiciliering’’ en een welkomstbrief waarop onder andere staat dat ik de kaart meteen kan gebruiken maar om hun administratie te vervolledigen ik alles nog hoor in te vullen en/of ondertekenen en op te sturen of af te geven in de club.
Ik vond dit uiteraard vreemd en besloot enkele dagen later in persoon naar de club tegaan en dit recht te zetten en daar een lidmaatschap aan te schaffen via bancontact. De basic fit in mijn buurt is 24 uur open en ik werk snachts dus vertrek ik rond middernachtrichting de zaak...
Tja wat een moment om door 3 gasten met een mes tegen uw buik beroofd te worden van uw portemonee !
Na een bezoekje aan het politiebureau druip ik maar af naar huis en laat meteen mijn kaarten blokeren. Nogal aangedaan door het voorval en een flinke som cash geld en bankkaart lichter besluit ik een fitnessabonnement nog even uit te stellen.
In de algemene voorwerpen las ik dan ook het volgende:
[b]2.3 Inschrijving (tevens voor Add-ons) vindt plaats door:
a. het inschrijfformulier op de website volledig in te vullen en te verzenden;
b. telefonische aanmelding;
c. het papieren inschrijfformulier volledig in te vullen en te ondertekenen.
2.4 Na online of telefonische inschrijving ontvangt het Lid op zijn postadres een overeenkomst die hij ondertekent terug dient te zenden. Hiermee wordt de overeenkomst definitief gemaakt. Indien de getekende overeenkomst niet binnen veertien (14) dagen in het bezit van Basic-Fit is, wordt de inschrijving als niet ontvangen beschouwd.
[/b]
Vandaag raadpleeg ik via online banking mijn rekeningsoverzicht en ziedaar: Gisteren werd mij via domiciliering 2 maal 258,86 euro afgetrokken.
Nochtans dacht ik ook dat er op het SEPA formulier stond dat ik hoorde te tekenen om toestemming te geven terwijl ik dit dus niet gedaan heb.\
Volgens mij klopt er iets niet. Wat denken jullie ?
Alvast bedankt !
Liefs ~ Giovany