Laattijdige oplevering

workingmum
Topic Starter

Laattijdige oplevering

#1 , 08 mei 2015 12:56

Beste allen,

wij hebben een veranda laten bouwen door een firma. Deze moest normaal klaar zijn tegen december 2014. Tot op heden is de veranda nog steeds niet klaar en de firma denkt pas tegen 15 juni 2015 klaar te zijn.
Nu wil mijn partner een deel van de eindfactuur niet betalen omwille van 'laattijdige oplevering'. Kunnen wij dit? En hoe pakken we dit het beste aan? Hoeveel van het totaalbedrag mogen wij weigeren te betalen?

Mvg,
workingmum

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 mei 2015 13:27

heb je een bewijs dat de veranda klaag moest zijn tegen december 2014?

Wanneer zijn ze gestart, hoe ver zijn ze nu al?

workingmum
Topic Starter

#3 , 08 mei 2015 13:31

Wij hebben één mail waarin staat dat de veranda voor kerstmis klaar gaat zijn en dan nog een mail van januari waarin ze zich verontschuldigen voor het niet klaar zijn tegen kerstmis.

De werken zijn gestart in november 2014, momenteel zijn de grondwerken af en staat de verandaconstructie met het glas in. Er moet dus nog de afwerking gebeuren: verplaatsen waterkraan, vloerisolatie, vloeren, bezetten.
De reden dat het zo lang duurt is dat ze in januari een eerste maal de verandaconstructie zijn komen plaatsen, maar toen 30cm te laag. Deze zijn ze dus terug komen demonteren, er werd een nieuwe constructie besteld en deze staat er nu sinds kort.

Reclame

workingmum
Topic Starter

#4 , 12 mei 2015 13:52

Iemand een idee of suggestie?

Patrick M.

#5 , 12 mei 2015 18:32

Als jullie in de prijsofferte niets hebben laten zetten van compensatie met laattijdige levering dan vrees ik dat jullie niks kunnen doen. In deze tijd moet alles op papier staan en getekend zijn door beide partijen. Ik zou wel met de firma gaan praten over eventuele compensatie.

Terug naar “Aanneming”