huis met aanpalende grond

Colibri
Topic Starter

huis met aanpalende grond

#1 , 09 mei 2015 20:04

Gedurende 40 jaar werd een aanpalend stuk grond (aangelegde tuin) gebruikt en onderhouden door de eigenaar van een alleenstaand huis.
Het huis en de tuin vormen één geheel, doch de eigenaar van het huis bezit officieel enkel maar de 3 meter tuin gemeten van de zijgevel van het huis.
Is door het stilzwijgend toelaten van het gebruik van die grond (er zijn bij onderzoek een 30tal erfgenamen gevonden) deze grond nu eigendom geworden van de eigenaar van het huis?
Waar kan ik meer informatie vinden omtrent dergelijke zaak?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mei 2015 20:35

Verkrijgende verjaring. Zie art 2228 en volgende BW. Maar lees in het bijzonder Art. 2236, dat gaat over omstandigheden die verkrijgende verjaring in de weg staan. Men praat er wel eens over maar voor zover ik weet is het zeer zeldzaam, behalve zeer occasioneel bij openbaar domein.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Turaki

#3 , 09 mei 2015 23:49

Gebruiker zal zich moeten beroepen hierop, en hiervan de bewijzen leveren. Echter stellen dat men nu reeds eigenaar is, is fout.

Reclame

Terug naar “Andere”