vermoeden 2dehands verkoop gestolen wagen

Anamchara
Topic Starter

vermoeden 2dehands verkoop gestolen wagen

#1 , 08 mei 2015 07:52

Ik ben op zoek naar mijn eerste tweedehandswagen en had een VW crosspolo gevonden van 8 jaar oud aan een zeer goede prijs en in goede staat. Uiteraard een beetje te mooi om waar te zijn. Ik vermoed echter dat dit een gestolen wagen is voor de volgende redenen:

- de verkoopster is zogezegd een dokter die vaak in het buitenland is en daarom de verkoop laat regelen door een garage. Ik heb de naam gegoogeld en dit is een personage (ook dokter) uit een boek van Balzac (maar iedereen mag natuurlijk een alias aanmaken op internet).
- de persoon is franstalig maar woont wel in Jabbeke.
- de garage wil de auto aan deur leveren, zonder extra kosten, maar wil wel cash geld zien (en dat voor een garage? :s)
- iemand herkende toevallig de achtergrond van de autofoto's en die zijn niet getrokken in Jabbeke, maar in de Solvay silo's in Brussel.
- Ik heb gevraagd naar de contactgegevens van de garage, maar die krijg ik uiteraard niet.

Ik was eerst niet achterdochtig, omdat de verkoper/garage beweert dat alle papieren voor de auto in orde zijn: carpass, verkoopsakte, tweedehandskeuring, roze kaart, etc. Maar het lijkt me allemaal wat verdacht.

Waar kan ik dit eventueel aangeven? Hoe kan ik nagaan of deze auto als gestolen staat opgegeven? Ik heb de auto nog niet gezien (gingen m normaal dit weekend aan deur leveren), dus ik heb geen chassisnummer. Als dit inderdaad zwendel is zou ik deze personen graag kunnen aangeven.

mvg,

Sofie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 08 mei 2015 09:19

Doe het niet, meld eea bij de politie en wandel weg van die deal. De kans is heel groot dat u anders uw geld kwijt bent en opgescheept zit met een gestolen wagen & vervalste documenten of een wrak dat uit elkaar zal vallen. Indien de verkoop gebeurt door een particulier hebt u trouwens geen enkele garantie. Indien door een handelaar in principe wel maar dan mag u weer geen bedragen van 3000 EUR of meer cash voldoen:

http://economie.fgov.be/nl/binaries/fol ... 241296.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou hier met geen tang aankomen, er zijn al genoeg miserieverhalen op dit forum over tweedehandsaankopen via reguliere garages, mét garantie en contract. Enne...hou dat geld niet cash in huis, indien de 'verkoper' denkt dat u hem cash gaat betalen en uw adres kent is dat zo goed als een invitatie tot inbraak of overval.

Moet wel zeggen: criminelen die hun literatuur kennen, er is nog hoop!
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

giserke

#3 , 08 mei 2015 09:28

Doe het niet, meld eea bij de politie en wandel weg van die deal. De kans is heel groot dat u anders uw geld kwijt bent en opgescheept zit met een gestolen wagen & vervalste documenten of een wrak dat uit elkaar zal vallen. Indien de verkoop gebeurt door een particulier hebt u trouwens geen enkele garantie. Indien door een handelaar in principe wel maar dan mag u weer geen bedragen van 3000 EUR of meer cash voldoen:

http://economie.fgov.be/nl/binaries/fol ... 241296.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou hier met geen tang aankomen, er zijn al genoeg miserieverhalen op dit forum over tweedehandsaankopen via reguliere garages, mét garantie en contract. Enne...hou dat geld niet cash in huis, indien de 'verkoper' denkt dat u hem cash gaat betalen en uw adres kent is dat zo goed als een invitatie tot inbraak of overval.

Zit jij toevallig niet op politicks.be ook? :wink:

Reclame

WP002

#4 , 08 mei 2015 09:34

Ik zou zo zeggen: proficiat voor uw oplettendheid! De meeste mensen tuinen hier met open ogen in.

giserke

#5 , 08 mei 2015 09:45

Bij die advertenties waarvan ze beginnen over 'het buitenland' laat die advertentie voor wat ze is.

Xenophon

#6 , 08 mei 2015 09:51

Zit jij toevallig niet op politicks.be ook? :wink:
Nope, nooit geweest. Politiek, daar blijf ik buiten, recht is al erg genoeg :wink:
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 mei 2015 16:49

Met alle gegevens die u nu al hebt naar politie.... met wat geluk pakt een rechercheteam de zaak over.

loeki

#8 , 10 mei 2015 07:14

Het chassisnr , als U dat heeft, kunt U snel controleren op volgende site:

http://www.mobilit.fgov.be/WebdivPub/wm ... ID=3081095" onclick="window.open(this.href);return false;

KrisP

#9 , 10 mei 2015 07:44

Misschien niet gestolen maar poging oplichting tov u.

Terug naar “Consumenten Koop”