Wij moesten met onze auto van 15 jaar naar de controle.
Wij maken een afspraak met de garage en gaan hem brengen, en zeggen aan de garagehouder dat als er te veel kosten aan zijn hij het moet zeggen.
Nu belt hij om te zeggen dat de remmen volledig vast zitten en dat de stukken om deze te vervangen ronde 400 euro kosten plus de werkuren. En dan nog het onderhoud ook nog bij.
Wij vragen zijn die kosten nog waard? Ik zou dat niet meer doen zei hij want het chassis onderaan is ook al volledig slecht.
Ik zeg hem waarom laat je ons dan vorig jaar bij de voor de controle nog 2 nieuwe voorbanden zetten en 2 nieuwe schokdempers, als hij nu plots zeer slecht is. Op een jaar kan dat niet veel veranderd zijn zeg ik.
Ja dat is van te veel stil te staan zei hij, maar dat is omdat ik voordien zei dat ik er maar 40km per week mee rijd voor de kinderen naar hun hobby’s te voeren zeker.
Nu begon hij direct van,ja als ge zo gaat beginnen zeg.
Dan maakt hij nog een factuur met kosten voor,regelen van lichten,schokdempers en remtest. Een nieuw lampje en werkuren.
66 euro btw in.
Nu zeg ik hem ge gaat mij nog laten betalen ook,gij moest geen test voor remmen enz. doen als wij vragen hoeveel kosten er aan zijn.
Ja zegt hij ik zal ze nog zelf betalen zeker.
Ga dan naar Mitsubishi daar zult ge meer betalen.
Nu hadden wij hem voordien al gevraagd hoeveel hij er nog voor gaf, en dat was niet veel want het was voor transport zei hij.
Nu beslisten wij om hem zelf te verkopen en hem mee te nemen.
Ik wil vertrekken en de batterij is volledig plat geen controle lampje dat nog brand.
Ik ga terug binnen om dat te zeggen en hij zegt, ja jong hij staat daar hé dat is niet mijn fout.
Hij hangt er dan zijn lader aan en pas na enkel keren start hij dan.
Omdat ik vond dat dit niet normaal was. Dat de batterij plat was, nadat hij daar een week is blijven staan en thuis hij ook altijd 4 dagen stil staat en nog nooit een keer probleem gehad met het starten zelfs niet met de vrieskou.
Verwijt hij mij nog van of ik altijd zo achterdochtig ben.
En zegt hij nog van, ik zou u deze panne moeten aanrekenen.
Nu is het toch niet normaal dat deze plat was en dat hij kosten maakt voor een lamp en testen van lichten en schokdemper en remmen doet,als je vraagt of er veel kosten aan zijn. Dat we deze niet meer wilden doen omdat de auto te oud is.
Volgens mij heeft hij de batterij bewust plat getrokken.
Ik weiger de factuur te betalen,kan ik dat?