Reeds maanden, zelfs jaren, zitten wij geplaagd met een loslopende hond. We weten van wie hij is, de buren vinden het niet nodig hun hond op hun eigendom te houden. Ze komen thuis van het werk, hopla deur en poort open en hij kan zijn 'behoeftes' gaan doen op straat of in de tuinen van de buren. Als wij onze poort even open laten, ligt er gegarandeerd een cadeautje op de oprit!
We hebben de wijkagent reeds meerdere malen gebeld, gemaild en bezocht. Politie reeds verscheidene malen gebeld. Die zijn al ter plaatse geweest, maar hebben nog nooit zelf kunnen vaststellen dat het dier op straat liep… Enkele weken geleden bij de burgemeester geweest, die beloofd ons iets te laten weten maar tot op vandaag nog geen reactie.
Nu zijn we eigenlijk wel een beetje ten einde raad. Onze kindjes durven te voet te straat niet meer op. Vorige zomer hebben we de politie laten komen omdat die hond onze hond had aangevallen toen we net wilden vertrekken voor een wandeling (de onze aan de leiband!). Een aantal weken later vloog hij naar mij toe toen ik in mijn auto wilde stappen die langs de kant van de weg geparkeerd stond.
Echt niet te geloven, die hond loopt dagelijks meerdere keren de straat op en af, niemand doet iets. Vorig weekend ontsnapt onze hond (eerste keer in 4 jaar) en onmiddellijk wordt de politie gebeld, ze nemen onze hond mee en wij kunnen een boete betalen van 60 euro! Die mensen zijn natuurlijk ook wel slim, ze weten dat het een kwartier minstens duurt voor er een patrouille komt opdagen als wij bellen. Dus roepen ze hem telkens na 5à10 minuten terug binnen. De wijkagent gaf ons als advies: elke keer de politie bellen om een patrouille langs te sturen. Maar die zullen ons horen afkomen, elke keer tot daar moeten komen terwijl er op dat moment al niks meer te zien valt...
Iemand enig idee of tips hoe we dit kunnen aanpakken?