Vonnis ontvangen en betalen. Voor de Rechtbank is het simpel: wie er ook tekent en of het al dan niet contant is betaald, ik moet bewijzen dat ik betaald heb. En daarvoor had ik getuigen nodig gehad. Voor de rechtbank is het : ofwel via overschrijving ofwel met een bankcheque betalen. Maar dat wou de leverancier niet, enkel contant. Het vonnis is nu toch gekend en wat baat het nog? Ik kan de rechtbank op mijn ziel gaan zeggen dat ik het wel echt betaald heb. Maar het is ofwel nogmaals betalen ofwel veel geld aan een Raadsman geven en in beroep gaan. Plus door al die heisa heb ik al problemen op mijn werk, met mijn bijberoep waar nu geen centen meer zijn om te investeren (en dus stopzetting) en op persoonlijk vlak met mijn vrouw (dergelijke dingen wegen zwaar op een huwelijk). En het erge van al is dat ik dezelfde dag als ik het vonnis kreeg een anoniem telefoontje kreeg en daar ferm werd uitgelachen. Of de zoon van de Zaakvoerder gaat nog wat olie op het vuur gieten. En om eerlijk te zijn, ik vrees dat die gast niet gaat stoppen (is in de regio gekend als een heel wraakzuchtig en agressief persoon).
3000 euro betaald plus nu bijna in totaal 5000 euro mogen ophoesten = 8000 euro voor een standaard vloer